• Almonds2

Brio Happy - världens sämsta barnvagn?

Köpte en brio happy förra året och jag måste tyvärr säga, svensk design är inte vad den har varit. Börja med en mjuklift som saknar slå över bärremmarna, helt livsfarligt. Risken finns att man tappar den ena och då kan ni ju gissa vad som händer. Köpte regnskydd från brio, höll en månad sedan läckte det så det var en pöl i liggdelen. Vagnen knirrar och gnisslar redan efter 5 månader. Nu 10 månader efter köp går inte svivelhjulen fram att ta av, svensk vinter gör sitt. Lagren i framhjulssviveln är så glapp så man undrar hur länge den kommer hålla. Designmässigt är vagnen ett stort misstag, ryggdelen går att i två lägen och det är för lite. Grenremmen sitter för långt fram så barnet kasar. Selen är i så klent material att den bara tvinnar sig. Trots att vi har en liten flicka är vagnen för smal för en 7am åkpåse med en 10mån bebis i. Den är så dålig att vi faktisk funderar på att köpa ett annat märke trots att vi kommer att gå mycket back! Har försökt nå Brio för att påpeka de rent farliga designmissarna som jag hittat men de går inte att nå!!!!!!

• Svar på tråden Brio Happy - världens sämsta barnvagn?
  • RöttÄrSött

Tycker det låter som standardproblem med gnissel och hjul då man inte tar hand om sin vagn. Du kan inte låta bli att sköta din cykel och sedan bli sur då den pajar...

Bälten och dylikt är "tyvärr" anpassade för större barn. Alla vagnar jag provat har selet varit för stort den första tiden men hellre det än att de växer ur den...

• viseversa

Brio är usla på att svara sina kunder. Dom SKITER i det helt enkelt. Hade en kompis vars brio gick sönder i en trappa. Handtaget gick rakt av. Såklart kan det vara rent av livsfarligt. Hon har mailat och ringt sååå många gånger men inget svar alls från brio. Så jävla dåligt.

• ex ungue leonem

Vi köpte en Brio ligg/sittvagn felfri i höstas för 200 kr på bra o begagnat. Med regnskydd/sele o myggnät som heller aldrig gått sönder.

Vill du läsa min blogg?
  • Pumpkin

Oj, jag känner inte alls igen mig. Tycker vår Brio Happy är hur bra som helst, och sonen har aldrig haft några problem att rymmas.

Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillasyster BF 130504
  • viseversa

Okej nej inte säker. Men en brio är det. Den liknar smile. Ingen ny modell men en brio likförbannat. Svängbara framhjul och snygg.

• Liteniapril

Vi hade en brio happy (med fasta hjul förvisso), som vi var supernöjda med!!! Inga problem eller saker som gick sönder, och då har vi ändå inte bara kört i stan om jag säger så ;)

Superbra dämpning, vilket är bra när man gärna går på landet/skogen och dottern gillade den med.

Fanns dock ett minus och det är att den är rätt tung att lyfta i och ur bilen, särskilt som vihar en mindre kombi och således var tvungen att lyfta in den på tvären (vilket iofs beror mer på bilen än vagnen). Jag som har en ryggskada tyckte det var jobbigt, så när dottern var ca 1 år bytte vi vagn pga det..

Svar på tråden Brio Happy - världens sämsta barnvagn?