• känsligo1

Roliga pappan!

Min dotter har alltid bott hos mig men nu så börjar hon snart bli tonåring o har ett tjurigt humör vilket leder till bråk emellan oss! Där för vill hon nu ha växelvis boende! Det hade jag säkert inte haft något emot om det diskuterats fram på ett bra sätt! Men pappan anklagar mig för att hon mår dåligt hos mig! Det säger pappan som bara tagit den roliga biten! Man kan ju inte tro att man känner någon bra när man träffas då o då! Där får man sitta med telefonen, datorn o titta på filmer hur mycket som helst! Hon har fått en extra telefon av honom, nya kläder fast hon har telefon o kläder! Lyckan måste vara gjord! Han är nog den bästa pappan som finns. Snacka om att han trycker ner min auktoritet som förälder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 06:55
    Hon fick en iPhone 5 för ett tag sedan med abonnemang som båda betalade på! Då frågade en kompis henne som blev väldigt avundsjuk. Hur gör man för att få en sådan! Ja nu har hon två stycken för jag tog telefonen ifrån henne när hon inte skött sig. Dagen efter får hon en ny av honom. Nu så får jag stå för den telefonen själv! Nu så har hon två iPhone 5. Ska hon använda båda så ögonen går i kors!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 07:11
    Eftersom han inte betalar en krona till mig längre o jag står för dyra aktiviteter, så betyder detta att det inte räcker att jag jobbar heltid! Måste även ta helgjobb! Annars så har jag inte råd med semester! Den redan slutkörda mamman måste jobba mer för att få allt att gå runt! För att två föräldrar inte kan komma överens!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 17:46
    Jag har inga pengar över till mat denna månaden så jag har nekat henne att vara här denna månaden! Hon sa till mig handlar allt om pengar! Nej men vi måste ju ha mat på bordet! Har ingen aning vad familjerätten anser om detta? Det är inte för att vara elak men så illa är det!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Är även väldigt orolig! Hon delade en skämtvideo på fb där en människa på låtsas tagit livet av sig. väldigt osmakligt. Jag blev irriterad på henne men jag informerade pappan om det o han sa att man delar inte o lägger upp såna filmer. Men de hade skrattat ihop o hon hade frågat om det var okej att titta på dem. Då sa han givetvis ja utan att fråga mig!

• Svar på tråden Roliga pappan!
  • känsligo1
    puss skrev 2013-03-31 09:41:09 följande:
    Varför betalar han inte?

Han betalar inte för han måste ha kläder till henne o det har han gått o köpt med henne. Han ska köpa säng o grejer till henne nu fast jag inte har kommit fram till växelvis boende.
  • Brumma

Självklart skall pappan betala om hon inte bor växelvis hos honom än.
    Å andra sidan säger du att hon inte får vara alls hos dig denna månaden?
    Så då bor hon hos pappan hela månaden?
    Då skall han ju inte betala ngt..
    Dyra aktiviteter som du ensam tillåtit dottern att börja på kan du inte anklaga pappan om han inte betalar.
    Som sagt - bor hon hos dig heltid (förutom vh) så skall han givetvis betala underhåll, men du kan inte kräva ngt utöver det.

• Brumma

Det är förresten inte DU som skall komma fram till växelvis boende..,
    Det är ni gemensamt som skall göra det, eller stämma varandra.
    Om dottern börjar komma in i tonåren kommer rätten antagligen lyssna på hennes önskan, och döma vv oavsett vad du kommer fram till.
    Den andre föräldern får vara väldigt oansvarig, tex ha ett missbruk, om det inte skall bli vv, speciellt om barnet vill ha ökat umgänge.

• känsligo1
    Brumma skrev 2013-03-31 22:58:21 följande:
    Det är förresten inte DU som skall komma fram till växelvis boende.., Det är ni gemensamt som skall göra det, eller stämma varandra. Om dottern börjar komma in i tonåren kommer rätten antagligen lyssna på hennes önskan, och döma vv oavsett vad du kommer fram till. Den andre föräldern får vara väldigt oansvarig, tex ha ett missbruk, om det inte skall bli vv, speciellt om barnet vill ha ökat umgänge.

Brumma skrev 2013-03-31 22:58:21 följande:
    Det är förresten inte DU som skall komma fram till växelvis boende.., Det är ni gemensamt som skall göra det, eller stämma varandra. Om dottern börjar komma in i tonåren kommer rätten antagligen lyssna på hennes önskan, och döma vv oavsett vad du kommer fram till. Den andre föräldern får vara väldigt oansvarig, tex ha ett missbruk, om det inte skall bli vv, speciellt om barnet vill ha ökat umgänge.

. Jo jag förstår vad du säger men nu skedde detta från ena dagen till andra där vi inte ens kommit överens utan han tog ett beslut över mitt huvud att nu är det växelvis boende som gäller o nu får du inte en krona. Ska skicka in pappret från familjerätten nu! Men kan man som förälder ta det beslutet själv? Jag har även sagt upp den dyra aktiviteten o informerat min dotter att jag inte har råd att göra någonting med henne nu eller köpa kläder till henne utan hon får ha sina gamla! Får köpa begagnade kläder till henne men det har jag inte sagt än, men det är nog inget hon kommer gilla! Jag vet att de kommer att lyssna på henne så jag vet att jag kommer att bli tvungen att acceptera detta. Men nu är det också så att han har ett jobb där han inte kommer hem förrän förrän flera timmar efter hon lagt sig vissa dagar! Då sa jag att han får ändra o jobba dagtid, då sa han att du ska inte komma hit o bestämma. Får en 12 åring sköta sig själv till sent på natten?
  • Lilje

Hur mycket kläder behöver hon egentligen? Hon gick nog inte naken innan, och nu har även pappan köpt nya, varför ska du springa och köpa begagnade?

Sen undrar jag också vilken aktivitet du kan bara säga upp mitt i terminen.

Svar på tråden Roliga pappan!