• Chridhe

Babyskydd med SMAL bas??

Väntar barn nr tre. Funderar på hur vi ska få plats i bilen. Bebis kommer att få sitta mitt bak eftersom det är airbag fram. Syskonen sitter ivarsin bältesstol på var sida i baksätet. För att det ska kunna gå att knäppa fast bältena måste basen till babyskyddet vara ganska smalt! Har ni nåt tips? Helst ska själva babyskyddet inte vara för smalt eftersom jag brukar få stora barn.. Hjälp?

• Svar på tråden Babyskydd med SMAL bas??
  • viseversa

Ni får väl koppla ur airbag fram och ha bebisen eller ett av dom äldre syskonen där.

• MalinAnnaJosefine

Beror väl lite på bil också. Vi har två bältesstolar och en bakvänd stol i baksätet på en Mercedes. Alla får plats och inga problem att knäppa bälten. Ett babyskydd är smalare än vår bakvända stol.

• Chridhe

Det är en volvo v70 -98 som volvo inte vill koppla ur krockkudden på..

• Kina79

När vi väntade tredje barnet hade vi en Volvo 855.
    Stora tjejen fick en ny bältesstol - den smalaste: Britax Adventure
    Mellantjejen satt i en Britax Hi-Way (den är ganska smla, så det kändes inte lönt att byta ut den)

Lillan köpte vi ett Brio Primo till - det var det enda babyskydd som vi fick in där bak. oftast hade vi bebisen i mitten, ibland bakom föraren.
    Vi provade alla babyskydd som fanns då (tidigt 2010) och Brios var verkligen det enda som funkade.

Sen när bebisen bytte till bakåtvänd, satt hon i en Britax Free-Way. Och när mellan bytte till bältesstol fick hon en Akta Graco Rallysport (nästan lika smal som Adventure, men hon satt bättre i den) och lillan bytte till Hi-Way.

Mitt råd är att inte bara kolla på smalaste babyskyddet utan även fundera på att byta ut bältesstolarna. De utan horn är ju lättare att få ner handen och knäppa bältet 

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Chridhe

Tack för tipsen! Ska testa om Brio Primo kan funka. De verkar ganska nätta och smidiga.. Stora tjejen sitter i en Brio Caro-bältesstol, sonen sitter i en Akta Graco-stol..

• savu

Har samma problem. Vi har en akta graco rally sport till största, akta graco duologic 2 till mellanbarnet och maxi Cosi cabriofix babyskydd. Det får inte riktigt plats...

Ska testa att fästa duologicen med bälte isf isofix och se om den då kan stå lite närmare dörren, andra alternativet är att byta ut den mot den britax hi-way som mina föräldrar har. Bebisen är inte född ännu.

Stänga av airbagen fram kostar 10000 i vår bil, så det vill vi ju helst slippa...

• Edvina

Vi hade exakt samma "problem" då vi fick tredje barnet. Vi har en Nissan Primera kombi, och vill ha alla tre barn bak. Vi har en 4åring i en bakåtvänd acta graco duoflex xtp, och en 7åring i bältesstol Britax kidfix. Vi ville ha bebisen i mitten bak och behövde den absolut minsta stolen! vi fick rådet om Brio babyskydd med bas. Den funkade dock inte att ha i mitten pga att basen inte kunde stå rakt då sätet är välvt i mitten. Nu har vi 7åringen i mitten och de andra på varsin sida om.

Svar på tråden Babyskydd med SMAL bas??