När sluta ni med Tape/Knäpp blöjor?
Som rubriken lyder när sluta ni med Knäpp/Tape blöjor och gick över till byxblöjor?
Lite nyfiken då vi själva alldrig haft byxblöjor till vår dotter.
Som rubriken lyder när sluta ni med Knäpp/Tape blöjor och gick över till byxblöjor?
Lite nyfiken då vi själva alldrig haft byxblöjor till vår dotter.
runt månader tror jag..
Runt 12 månader tror jag. praktiskt med byxblöjor när de kan stå själv och det är bara att dra av och sätta på nya. (när de bara kissat då förståss)
Har använt tejpblöjor parallellt med vanliga blöjor sen de börjat kunna stå. Använde tejpblöjor till sonen tills sista halvåret han hade blöjor. Var främst på natten sista tiden, och då var det ju viktigt han kunde ta på och av blöjan själv. Jag gillar tejpblöjor bättre, men visst är det smidigt ibland när det bara är kissblöja att man lättare kan byta var som helst.
När barnet börjat stå så har jag tyckt det varit smidigt. Speciellt då min knodd har skrikit som en tok varje gång en lagt honom ner för att byta blöja. Att slippa det och kunna byta på honom ståendes smidigare har varit guld värt. Några skrik mindre per dag.
Nu när han är 16månader har jag dock börjat varva igen och kör vanliga blöjor nattetid.
Vi har aldrig haft byxblöjor till våra barn. Nu är de torra .
Aldrig. Tycker byxblöjor är extremt opraktiskt. Man måste ju AV med alla kläder på underkroppen för att kunna byta blöja. är man ute mycket är det toppen att kunna byta på barnet stående utan att behöva ta av allt och det går inte om man har byxblöja. Har kört med tejpblöja tills dess dom slutat helt med blöja=)
Vi började med byxblöjor när sonen var runt halvåret eftersom han var så bökig att byta blöja på. Dock har vi fortsatt med tejpblöjor på nätterna och det har han fortfarande (2 år och 10 månader). I sommar är det tänkt att båda sorterna ska väck.
Han var väl åtta månader när vi bytte. Han hatade att ligga och byta blöja och har alltid gjort så det underlättade mycket.
7 månader ungefär. Då har de vägrat att ligga ned och vara still
Aldrig. Använder fortarande vanliga blöjor till min 3-åring när han behöver blöja. Jag gillar inte blöjbyxor.
Aldrig. Gillar verkligen inte blöjbyxor, bökigt att behöva dra av byxorna för att byta blöja.