• Lady81

Någon som blivit felsydd efter förlossning och blivit omsydd igen?

Efter min 3e förlossning blev jag felsydd. Märkte detta med att allting skavde och gjorde ont. Kläderna tryckte och det ömmade och även sexet gjorde ont. Ett besök hos gyn resulterade i att jag har blivit felsydd. Helt enkelt så var det ett litet glapp som dom tydligen hade kunnat sy på bättre sätt. Nästan 6 månader efter har jag nu äntligen blivit omsydd igen, fast på tvären motför hur det var. Undrar nu om någon annan varit med om samma sak och om det blivit bättre efter dom andra stygnen ni fått? berätta gärna hur det var för er..

• Svar på tråden Någon som blivit felsydd efter förlossning och blivit omsydd igen?
  • cleopatra03

Jag kunde inte sitta alls och det sved och skavde i stygnen i nästan 1 och en halv månad efter förlossningen. I början kunde jag knappt gå normalt. Låg flera gånger och bara grät rätt ut för att det gjorde så ont. Ringde till förlossningen men de sa att de inte kunde göra något, "man syr inte om, utan det måste läka av sig självt" var svaret jag fick. Jag fick be och böna för att en barnmorska skulle se på det och hon sa att allt såg bra ut på utsidan men att det såg utt som att de inre stygnen kunde vara slappa och att det därför skavde och blivit irriterat. .. Men fanns inget jag kunde göra. Tog över 6 månader innan jag vågade ha sex och då var det inte helt behagligt men sen har det gått jättebra.

Har idag inga men efter allt men är gravid igen och otroligt noga med att de på förlossningen ska känna till min historia så det inte sker mot mig igen kändes ju som att jag missade första tiden med lilltjejen då jag bara låg och hade ont.

• linnn89

Stakars... Vad hemskt... Jag fick många stygn på olika ställe men det gick bra för mig... Ursäkta att jag skrev eftersom du frågar om någon var med om det men kunde inte låta bli...

Svar på tråden Någon som blivit felsydd efter förlossning och blivit omsydd igen?