• Anonym (Irriterad)

Pappan väljer jobbet framför barnen och stuntar i det nya domslutet om umgängestiderna

Jag och exet hade en huvudförhandling i år då exet smutskastade mig rakt igenom.
    Jag var en olämplig vårdnadshavare och förälder och exet och inte mindre än 4 vittnen vittnade om att barnen 3 st ( 4,6 och 7 år) har svår ångest över att åka till mig på mammaveckor.

Pappan stod i god för att han var en bra boförälder och trots ett krävande jobb så kunde han styra det så det fungerar väl med att vara boförälder för barnen.

Det slutade med domslutet som kom i feb att jag fick hela boendet och pappan sedvanligt helgumgänge.

Ja redan nu, i mars månad, så kommer beskeden att han inte kan följa domslutet.
    Han mailar att han inte kan hämta enligt domslut dagen då påsklovet börjar utan istället så kräver han att jag ska ställa in alla mina planer för påsken att vara hemma dagen efter kl 17.00.

Eftersom jag är ledig från mitt arbete i 5 dagar så hade jag lite inplanerat, bland annat bjudit bort mig på middag några dagar och hade tänkte att åka och shoppa lite.
    jag kan givetvis ta med mig barnen och de blir bara till glädje till de jag ska besöka och de bjuder barnen gärna på mat så det är abbsolut inget problem

Jag mailade pappan att han kan kontakta mig om vart jag befinner mig om han hämtar på fredagen och hämta där men föreslår att han kan hämta på lördag morgon istället få jag vet att vi är hemma.

Nu ringer han till förskolan och fritids och pratar med barnen och säger att han kommer hem till mamma och hämtar dem kl 17 på fredagen istället.

Han vägrar svara på mail när jag meddelat att han kan hämta på lördagen eftersom jag inte är hemma på fredagen.

Jag blir så arg över att han använder sig av barnen för att styra över mitt liv när det är han som inte kan följa ett domslut.

Måste jag ställa in alla mina planer för att han bryter mot domen och ska bestämma över min arbetslediga tid?

Ska jag bara ge upp alla planer och rätt mig efter honom?

Och bara för att klargöra... det gör mig absolut inget att barnen är med mig några dagar extra, jag älskar dem och de är aldrig i vägen, tvärtom alltid välkomna att vara med mig
    Det är pappans strul i allt som irriterar mig.

Ska nog påpeka att det är andra gången redan detta händer extersom han redan meddelat att han inte tar äldsta barnet på ett sommaräger som inträffar på pappatiden utan det kräver han att jag ska göra om det ska bli något sommarläger och då ska jag ha barnet en hel vecka trots att lägret bara är 3 nätter (glädjer mig och barnet men  som sagt, bara förändringar i domslutet)

• Svar på tråden Pappan väljer jobbet framför barnen och stuntar i det nya domslutet om umgängestiderna
  • Anonym

eftersom han bryter mot överrenskommelsen så skulle jag ringa en advokat och göra min rygg fri. kommer han inte när han avtalat tid så måste han väl komma när du är hemma. ändra inte dina planer för att honom då tror han att han kan göra så varje gång.

vad gäller sommarumgänget och lägret på hans veckor så har han tyvärr sin fulla rätt att säga att lägret blir att hoppa över om barnen ska till honom. hans veckor han bestämmer... tyvärr drabbar detta barnen och jag skulle hellre ta en vecka extra för barnets skull.

• Anonym

Fan vad less jag hade blivit! Ställ absolut inte in dina påskplaner, världen kretsar inte runt honom och har han inte lärt sig det redan är det väl så dags nu. För barnens skull spelar det ju ingen roll var pappa hämtar så åk iväg med gott samvete så får han hämta där du är.

• Brumma

Håller med översta anonym - håll ryggen fri.
    Eftersom han mailat att han inte kan hämta som planerat o du har mailat när/var han istället kan hämta så anser jag du hållt "din" sida av "dealen".
    Stanna inte hemma för att han bestämmer, då sätter du "standard", dvs att han får bestämma o du ser till att det funkar som han vill..

• FrökenKanSjälv

Jag håller med övriga. Stanna inte hemma bara för att han kräver det. Du har talat om var barnen finns på fredag kväll, vill han ändra umgängestiden så får han finna sig i att hämta barnen där de befinner sig.

• Anonym (Irriterad)

Tack

Jag har inte hört ett ord från pappan trots att jag mailat två ggr om detta.

Jag kommer göra det jag har tänkt i morgon så klart, med barnen.

Om pappan har några invändningar mot detta så bad jag han att i så fall följa domslutet.

• Anonym (idiot)

pappan är en idiot som gör så!

Jag hade ställt in umgänget om han inte kan hämta enl domslutet. Jag skulle ställa in varje gång han krånglar. Skriva nogrann dokumentation om varje gång och spara meil/sms där han skriver att han inte kan.

Sluta vara dörrmatta. Om han upptäcker att det går bra gång efter annan kommer det säkert inte minska med strul från hans håll.

Vissa personer anväder sig av sina barn efter separation för att styra och kontrollera sitt ex. Vet inte om fallet är så för dig, men så är det för mig. Ger man lillfingret tar han båda armarna liksom!

Följer han inte domslut är det hans problem och då kanske inte han kommer få lika mycket umgänge nästa gång saken kommer upp i rätten.

Som sagt; kompromissa inte. Dokumentera!                

• Anonym (Irriterad)

Pappan har fortfarande inte hört av sig, inte kommit och han svarar inte när barnet ringer eller när jag skickade sms...

• Gung Ho

Fan vad jag blir förbannad när jag läser sånt här! Kan folk för fan inte växa upp och bete sig som vuxna människor! Hålla på och använda barnen som något jävla slagträ....
    När någon här på FL förespråkar att utnyttja barnen som manipulation (senast var det någon som tyckte man skulle sitta och ge barnen kontraorder för att 'sabba' för den andra föräldern om man inte höll med denna ang rutiner hemma) går jag i taket. Hur kan man vara så hjärtlös och egocentrisk!! Kräks

TS: Som sagt, dokumentera noga allt som kommuniceras och se till att ha bevis för varje gång han inte följer utslaget...

Lycka Till! {#emotions_dlg.flower} 

• SupersurasunkSara
    Gung Ho skrev 2013-03-30 11:07:22 följande:
    Fan vad jag blir förbannad när jag läser sånt här! Kan folk för fan inte växa upp och bete sig som vuxna människor! Hålla på och använda barnen som något jävla slagträ....
    När någon här på FL förespråkar att utnyttja barnen som manipulation (senast var det någon som tyckte man skulle sitta och ge barnen kontraorder för att 'sabba' för den andra föräldern om man inte höll med denna ang rutiner hemma) går jag i taket. Hur kan man vara så hjärtlös och egocentrisk!! Kräks

TS: Som sagt, dokumentera noga allt som kommuniceras och se till att ha bevis för varje gång han inte följer utslaget...

Lycka Till! {#emotions_dlg.flower} 
    På allvar!? Har du sett någon ge det rådet? Att sabba??

TS, jag håller med övriga som säger att du inte ska ändra dina planer, det sliter bara på dig själv och är pappan idiot är det hans val. 
  • UrBalans

Men i dag är det ju lördag... Skulle han inte kommit i går???

Svar på tråden Pappan väljer jobbet framför barnen och stuntar i det nya domslutet om umgängestiderna