• Anonym

Vad menas med att medelandet känns som ett stående sms?

Skrev ett fint sms till en vännina och får som svar följande, är det ett stående medelande, känns så??? fattar inte ?

• Svar på tråden Vad menas med att medelandet känns som ett stående sms?
  • fjonkelina

Personen tog ditt sms som opersonligt med andra ord.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Anonym
    fjonkelina skrev 2013-03-27 07:51:09 följande:
    Personen tog ditt sms som opersonligt med andra ord.
    okej, trist:( jag som försökte vara snäll! tack!
  • Zizzy Zimsson
    Anonym skrev 2013-03-27 07:47:49 följande:
    Skrev ett fint sms till en vännina och får som svar följande, är det ett stående medelande, känns så??? fattar inte ?
    Då menar hon att du skickat detta eller liknande meddelande flera gånger (och därför inte ger någon mening längre).
  • Zizzy Zimsson

Ett exempel som säkert beskriver hur din väninna känner det.

SMS till vänninan: Du är den bästa kompis man kan ha i världen!
    Väninnan: Tack, du också! :)

SMS 2 till väninnan: Man kan inte ha en bättre kompis än dig!
    Väninnan: Tack :)

SMS 3 till väninnan: Min bästaste fina kompis!
    Väninnan: Err, tack. (Du nämnde det tidigare)

SMS 4 till väninnan: Finaste kompisen i världen är du!
    Väninnan: (Men för in i h'vete...) Är detta ett stående meddelande? Känns så.

• straw2008
    Zizzy Zimsson skrev 2013-03-27 07:59:48 följande:
    Ett exempel som säkert beskriver hur din väninna känner det.SMS till vänninan: Du är den bästa kompis man kan ha i världen!Väninnan: Tack, du också! :)SMS 2 till väninnan: Man kan inte ha en bättre kompis än dig!Väninnan: Tack :)SMS 3 till väninnan: Min bästaste fina kompis!Väninnan: Err, tack. (Du nämnde det tidigare)SMS 4 till väninnan: Finaste kompisen i världen är du!Väninnan: (Men för in i h'vete...) Är detta ett stående meddelande? Känns så.

Så uppfattar jag inte det alls. Snarare, "Hej jag är i malmö o saknar dig massor, vill du träffas ? Är här mellan 12-16" Det kan skickas till hur många som helst.
    I kinamockaskogen.....
  • Zizzy Zimsson
    straw2008 skrev 2013-03-27 08:05:13 följande:

Så uppfattar jag inte det alls. Snarare, "Hej jag är i malmö o saknar dig massor, vill du träffas ? Är här mellan 12-16" Det kan skickas till hur många som helst.
    Synonymer till ordet "stående" i den bemärkelsen som väninnan skrev:

Stående = oföränderlig, ofta återkommande

Jag fascineras över hur kända svenska uttryck glöms bort mer och  mer... som när det gäller ordet stående i detta fall. (Inte att "stå på två ben" eller "bestående")
  • straw2008
    Zizzy Zimsson skrev 2013-03-27 08:08:11 följande:
    Synonymer till ordet "stående" i den bemärkelsen som väninnan skrev:Stående = oföränderlig, ofta återkommandeJag fascineras över hur kända svenska uttryck glöms bort mer och  mer... som när det gäller ordet stående i detta fall. (Inte att "stå på två ben" eller "bestående")

Nej exakt smset är oförändrat o skickas till alla i telefonboken boendes i malö. Inte menade jag med stående att personen står på två ben (i malmö) liksom
    I kinamockaskogen.....
  • Zizzy Zimsson
    straw2008 skrev 2013-03-27 08:16:39 följande:

Nej exakt smset är oförändrat o skickas till alla i telefonboken boendes i malö. Inte menade jag med stående att personen står på två ben (i malmö) liksom
    Du missförstår mig. Jag försökte förklara att ordet "stående" i detta fall, betyder att man skickat samma sak eller liknande saker flera gånger. Det är vad ordet "stående" betyder.

Ordet stående betyder inte att man skickar samma sak till flera personer. 
  • Lilia
    Zizzy Zimsson skrev 2013-03-27 07:59:48 följande:
    Ett exempel som säkert beskriver hur din väninna känner det.

SMS till vänninan: Du är den bästa kompis man kan ha i världen!

Väninnan: Tack, du också! :)

SMS 2 till väninnan: Man kan inte ha en bättre kompis än dig!

Väninnan: Tack :)

SMS 3 till väninnan: Min bästaste fina kompis!

Väninnan: Err, tack. (Du nämnde det tidigare)

SMS 4 till väninnan: Finaste kompisen i världen är du!

Väninnan: (Men för in i h'vete...) Är detta ett stående meddelande? Känns så.

Jag hatar sådanta meddelanden. *ryser*
Svar på tråden Vad menas med att medelandet känns som ett stående sms?