• Kalenen

Cambridge eller Allevo?

Jag har använt Cambridge i 3 veckor nu och har gått ner 13 kilo, känns skönt men extremt jobbigt då jag kör ren kur och suget efter en pizza, kycklingsallad och en liten chips påse är ENORM! drycken är inte direkt god och det tar knappt 10 sekunder och suga i sig den

Jag är extremt överviktigt som låg på 135kg, 187 cm, just nu ligger jag på 122.2kg och ska ner till 90kg så jag har en bit framför mig

jag köpte cambridge för 1 månads bruk vilket motsvarar 2000:- vilket är förbannat dyrt för lite pulver! vad fan kan vinstmarginalen ligga för tillverkarna? 95%?

Iallafall så köpte jag idag 1 veckas bruk av ALLEVO vilket är sjukt mycke billigare än cambridge men min fråga är det bättre/sämre än cambridge?

allevo har 550 kalorier per dag och cambridge har 400?

Men cambridge ger 3 påsar om dagen så du går ofta hungrig

Allevo har 5 påsar om dagen vilket gör att magen kan arbeta lite oftare med nånting

Ökar detta då förbränningen av fett med 5 "mål" om dagen jämfört med 3? 

vilken tror/vet du är bättre? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Cambridge eller Allevo?
  • mrsStatham

Jag vill ju inte vara den som är den, men hur länge hade du tänkt hålla på med det där?
    Hur hade du tänkt att göra efter kuren? 

Bara två saker är oändliga
  • bellasundstrom

Jag vet att om du har problem med att äta cambridge påsarna 3 gånger per dag så kan du dela upp dom så du äter 5 gånger per dag. 

En halv påse åt:
    Frukost, mellanmål och kvällsfika

En hel påse med en matigare variant eller gröt till middag.

Så gjorde jag och gick sällan hungrig, men glöm inte att dricka vatten. Det släcker den mesta av hungern.
    Fast alla är vi helt olika i vad vi klarar av.

Allevo har jag aldrig testat och knappt hört talas om, jag tycker cambridge är prisvärt för det har alltid funkat på mig.
    Kört 2 gånger bara, men med bra resultat. Och då höll jag på 4 resp. 3 veckor sedan återgick jag så smått till vanlig mat.

• milli79

LCHF tror jag på. Det gäller att skapa bra vanor långsiktigt. Som mellanmål kan man göra bra proteindrinkar.

• Kalenen

tänkte köra 2 månader sedan börja laga mat hemma, mindre måltider och nyttigare val o hålla mig på runt en 1500 kalorier per dag för att nå min målvik

• cherrycupecake83

Jag har tror jag har testat det mesta.Cambridge, itrim och xtravaganza, nutriulette, lchf och många många mer.
    Det bästa konceptet som jag gjorde var nog itrim trotts att de var lite "fula" och bytte tid och plats mm som gjorde att jag inte kunde gå på mötena.Gick ner 10kg på 10veckor. Kändes rätt bra.Dock när det kom till Cambridge då en tjejkompis till mig åt dessa och berättade att dessa var kanon, som i sin resulterade i ett hjärtstop för hennes del. Hon hade brist på kalium vilket jag förstår, dessa påsarna är ju inte riktgt bra sammansatt även om de säger att det går fort att gå ner, men om ni tänker vad lite de ger. Så är det nog ingen bra metod ändå.

Jag har nu funnit en intressant metod som jag tror mer på än lchf som jag testat på men det funkade inte för mig, tycker det är läskigt med att äta så mycket fett. Och när jag bara tänker på hur mycket slaggprodukter som täpper till kärlen så blir jag nästan rädd för denna metod. Visst att det finns många metoder, det kan funka på vissa men inte på alla. Däremot så har flera av mina vänner börjat med en metod som heter Dukan dieten.

http://www.vidukanare.se/vaumllkommen-till-vi-dukanare.html

där äter man i olika faser, man väljer hur lång tid man vill genomgå faserna men framför allt du äter dig mätt! Så detta skall jag börja med så fort påsken är över. From 2april börjar jag med detta.. så jag har ett par dagar på mig att läsa boken. Boken är jättebra, han tar upp olika människor, var de befinner sig och så finner man den man är närmast. Dukan dieten grupp finns på facebook. Och jag vet inte hur många detta har funkat på. I slutet så äter du allsidig kost men äter en proteinrik kost i veckan. Men som jag skrev innan, att slippa gå hungrig en hel dag.. det blir ju bara fel i slutänden. För till slut suktar ju kroppen efter alla fetter,salter mm och till slut så sitter man ändå där och slänger i sig onyttigheter. Dukan dieten behöver man inte hårdträna heller utan en promenad funkar alldeles utmärkt!

gå in och kika, jag avråder dig därför att inte hålla på med cambridge. Finn en annan väg, och se om du kan lämna tillbaka påsarna och få pengarna tillbaka.Det gjorde jag med min cambridge klubb och det gick hur smidigt som helst.     

• Kalenen

ingen som svar på min fråga

"allevo har 550 kalorier per dag och cambridge har 400?

Men cambridge ger 3 påsar om dagen så du går ofta hungrig

Allevo har 5 påsar om dagen vilket gör att magen kan arbeta lite oftare med nånting

Ökar detta då förbränningen av fett med 5 "mål" om dagen jämfört med 3? 

vilken tror/vet du är bättre? " 

• Jordgubbe
    Kalenen skrev 2013-03-28 20:23:10 följande:
    ingen som svar på min fråga "allevo har 550 kalorier per dag och cambridge har 400? Men cambridge ger 3 påsar om dagen så du går ofta hungrig Allevo har 5 påsar om dagen vilket gör att magen kan arbeta lite oftare med nånting Ökar detta då förbränningen av fett med 5 "mål" om dagen jämfört med 3?  vilken tror/vet du är bättre? " 

Kanske så att du inte kommer in i ketos om du kör på allevo? Jag vet inte läs på om allevo är våld eller lcd? När jag räkna på det blev Cambridge billigare jämfört med andra
  • sophiie

Din frågeställning passar Flashback bättre. Fråga där alt maila din fråga till din Cambridgekonsult och allevos kundtjänst

• lollat

Jag kör Nutrilett, billigt, smakar gott och finns överallt. Inget strul.

Svar på tråden Cambridge eller Allevo?