• Anonym (antoinette)

Är bara så himla tänd på min kompis....suck

Jag vet hon är lite bi - , jag har dock aldrig varit med nån kvinna i mitt liv. Vi är jättegoa vänner. Hon är bara sååå speciell, snygg, snäll, sexy, vacker, charmig - ja ALLT, vill göra allt för henne. HOn är så viktig för mej o jag för henne. Ses dock rätt sällan pga hennes karriär. Vet inte hur jag ska "öppna hennes ögon" sas, he...Kan det bara ske sedan någon dag om jag tillräckligt mycket ställer upp för henne, gör saker för henne - liksom så att hon ser mej "innifrån", hur jag är.? Tror inte hon tänkt på oss på "det" sättet men iom att jag vet hon varit med kvinnor förr tänker jag som så att hon kanske med tiden "ser" mej???? Eller är jag ute o drömmer för att jag VILL det? Vänner har vi varit ca 3 år. Suck.

• Svar på tråden Är bara så himla tänd på min kompis....suck
  • Schack73

Är hon singel försök flörta lite med henne och se hur hon reagerar ;) Annars drick henne full och förför henne. Nej, det är nog en dålig idé..

• Meddelande borttaget
  • Schack73

Anonym: börja leka med henne medan hon tillfredsställer killen. Sen kanske ni börjar hamna säng efter det ;)

• Anonym (antoinette)

vi har gått ut o ätit flera gånger, festat, pratat, rest - ja allt möjligt men inte vågar jag göra nåt "över gränsen" liksom, är ju så oerhört rädd att förlora henne. Skrev dock ett brev åt henne en gång ang hur mycket jag saknar henne då vi ses så lite o hur viktig hon är för mej. Vissa handlingar jag gjort för / åt henne kanske nog gett en liten hint åt hur jag känner för efter brevet skämtade vi lite om de o hon slängde ur sig nåt om "verkade som ett kärleksbrev", haha...o så skrattade vi gott åt saken. Kanske jag inte velat erkänna för mej själv hur det ligger till? o jag VET ju inte hur det ligger till, vet bara att jag såå skulle vilja kyssa henne och....ja - vad mera? vet inte!?....jobbigt...tänker på henne varje dag. Fortsätta göra allt för henne eller ge upp? tack för era funderingar o kommentarer...

• Anonym (Lesbisk)

Jag är också kär i min barndoms kompis!! Men hur? Hur hur hur säger man det? Speciellt svårt när jag har barn och sambo. Usch. Jobbigt. I feel you.

• Anonym

var lite mer fysiskt, ta på henne och så.. se om du får någon respons..

• ohana

Jag tycker att du ska säga till henne vad du känner för henne. Jag tro inte att det kan bli fel om du säger vad du känner. Är ni bra kompisar så kommer hon bara att bli smickrad och tycka att det är charmerande att du är kär i henne. Och förhoppningsvis kanske hon känner likadant men inte vågar säga något till dig.

Det skulle ju vara förargligt om ni båda två har känslor för varandra men ingen vågar säga nåt till den andra. Livet är för kort för att gå runt och vara kär i hemlighet. Ta chansen medans du har den. Våga mera.

Om du har svårt för att bara säga det rätt ut så dela på en flaska vin eller två så blir det enklare.

Inled med nåt liknande som : Jag måste berätta en sak för dig och jag hoppas att det jag säger inte kommer förändra nåt till det sämre efter jag har sagt detta men tycker att du har rätt att få veta...Och så säger du det bara.

Lycka till nu tjejen. Jag hoppas att det går vägen för dig ovh att du får din stora kärlek.
    Kram           

• Schack73

Med lite otur känner hon inte likadant och kommer börja undvika dig. Men du känner henne bäst och vet hur hon reagerat tidigare om ngt sådant hänt, oavsett kön.

Svar på tråden Är bara så himla tänd på min kompis....suck