• Mamma till Prins

Hade ni velat ha en blöjtårta i present till era nyfödda?

Hej,
    För alla som inte vet vad en blöjtårta är så googla gärna bilder. Det är alltså inget ätbart!

Jag undrar lite över bra presenter till en nyfödd bebis/ nybliven förälder, och har nu snöat in på att ge en blöjtårta med lite roliga saker i.

Jag är bara lite osäker på hur en sån gåva uppskattas?!

Hade du velat ha det? Eller är det skit tråkigt att få blöjor?

Jag hade gärna velat ha en iaf

• Svar på tråden Hade ni velat ha en blöjtårta i present till era nyfödda?
  • vikarien

Nu har ju jag inga barn, men jag hade blivit jätteglad! tycker dom är superfina! Fast hade ju vart smart om man vet vilket blöjmärke föräldrarna valt att använda först innan man gör en

• Zayco

Det är praktiskt och en väldigt fin present tycker jag  

• Vickan I

Är ju mer tanken bakom den, att man lagt ner lite jobb och om man gör den riktigt fin med lite söta presenter till så absolut. Bara få ett paket blöjor rakt upp och ner är däremot tråkigt :D.

• Lindsey Egot the only one

Vet en familj som fick det till sin nyfödde.
    Jätte bra present. Bara man vet vilket märke de kommer använda.

• Pissenisse

Ja jag tycker absolut att det är en bra gåva, jag hade uppskattat ett helt vanligt blöjpaket. Alla kläder man fick var däremot rena skiten, man tackade ju såklart men det var ofta opraktiska saker som tröjor med luva och hårda byxor (jeansliknande)..

• Millan83

Nej säger då jag istället. Kärringa mot strömmen! Vill nog hellre köpa blöjor och sånt runtikring det själv. Vad jag gillar och vad som passar min bebis.

• Aileen Allannah

Nej fan heller! Man vet inte från början vilka blöjor som kommer passa den lilla älsklingen, däremot uppskattade jag verkligen när vi fick besök och de köpte med sig ett paket blöjor i rätt storlek och rätt märke när bebisen väl var född.

Tanken är väldigt god och fin, men nej, jag hade inte velat ha någon. Såg en som gjorde en "blöjtårta" av handdukar och Ikeas tvättlappar, det kan ju vara en idé.

• Viktoria123

Som jag har sett brukar väl blöjtårtor inte bara innehålla blöjor? Kan väl finnas med nån filt, nalle osv också?

• Mamma till Prins
    Millan83 skrev 2013-03-22 22:20:51 följande:
    Nej säger då jag istället. Kärringa mot strömmen! Vill nog hellre köpa blöjor och sånt runtikring det själv. Vad jag gillar och vad som passar min bebis.

Aileen Allannah skrev 2013-03-22 22:22:06 följande:
    Nej fan heller! Man vet inte från början vilka blöjor som kommer passa den lilla älsklingen, däremot uppskattade jag verkligen när vi fick besök och de köpte med sig ett paket blöjor i rätt storlek och rätt märke när bebisen väl var född.

Tanken är väldigt god och fin, men nej, jag hade inte velat ha någon. Såg en som gjorde en "blöjtårta" av handdukar och Ikeas tvättlappar, det kan ju vara en idé.

Okej, tack för ert svart!

Om de va en tårta som innehöll "rätt" blöjor då?
  • Zayco

Finns ju olika varianter, denna har blöjor inuti och kläder och haklappar etc
Svar på tråden Hade ni velat ha en blöjtårta i present till era nyfödda?