• Blackbirds

Söker man, kvinna eller par att skaffa barn med

Jag är en snart 28-årig flata bosatt i Malmö. Jag lever tillsammans med en fantastisk tjej, men tyvärr vill hon inte ha barn. Hon är däremot helt OK med att vara bonusförälder. Därför har jag fått öppna mig för möjligheten att skaffa barn på ett lite annorlunda vis.

Jag söker därför en singelperson (man, kvinna, hetero, queer etc spelar ingen roll) eller ett par som vill skaffa barn tillsammans med en annan part. Jag skulle gärna bära barnet själv, men vill sedan ha delad vårdnad.

Det viktigaste för mig är att den eller de som jag skaffar barn med ska dela mina värderingar. Politik är viktigt för mig, och jag har verkligen hjärtat till vänster. Att tycka någorlunda lika där känns avgörande för att det ska fungera att uppfostra ett barn tillsammans. Det inkluderar givetvis åtminstone en viss genusmedvetenhet. Likaså är det viktigt att du/ni bor i Malmöområdet.

Finns det någon där ute som har samma tankar och önskningar som jag?

• Svar på tråden Söker man, kvinna eller par att skaffa barn med
  • Pillar

Vilket par vill dela sitt barn med en annan kvinna ?:s gå till en riktig klinik ... Istället för skriva på internet är faktiskt ett barn du pratar om inte något experiment !

• Repan
    Pillar skrev 2013-03-22 13:32:36 följande:
    Vilket par vill dela sitt barn med en annan kvinna ?:s gå till en riktig klinik ... Istället för skriva på internet är faktiskt ett barn du pratar om inte något experiment !
    En hel jäkla massa bögpar, exempelvis.
  • Pillar

Åh herregud ... Så ett barn ska väcka upp med 4 föräldrar ? Varför inte gå och göra en befruktning på dina ägg ? Så får du och din tjej ett eget barn ? Istället för försöka drös barn !!,"?

• Repan
    Pillar skrev 2013-03-22 22:02:49 följande:
    Åh herregud ... Så ett barn ska väcka upp med 4 föräldrar ? Varför inte gå och göra en befruktning på dina ägg ? Så får du och din tjej ett eget barn ? Istället för försöka drös barn !!,"?
    Gud du framstår som en så intelligent person, verkligen. Tack för dina välgrundade åsikter.
  • Kronärtskocka

Blackbirds skrev 2013-03-22 13:15:10 följande:
    Jag söker därför en singelperson (man, kvinna, hetero, queer etc spelar ingen roll) eller ett par som vill skaffa barn tillsammans med en annan part. Jag skulle gärna bära barnet själv, men vill sedan ha delad vårdnad.
    Vill du ha gemensam vårdnad även juridiskt ( och att den andra föräldern då också är försörjningsskyldig och har vårdnaden om barnet om något händer dig) eller går det bra att du är ensam vårdnadshavare juridiskt men att det finns en annan förälder i praktiken men som inte har några rättigheter juridiskt?
    Den frågan bör du börja att fundera kring då vår lagstiftning tyvärr inte är så öppen för alternativa familjebildningar.

Vill du bära barn och heminseminerar med spermier från en kille- då är det enkelt juridiskt med faderskapsutredning och ni kan få gemensam vårdnad.
    Vänder du dig till ex Danmark med en annan tjej kommer den tjejen aldrig kunna få något juridiskt band till barnet sålänge ni inte inleder en varaktig relation, gifter er och hon adopterar barnet.

Jag hoppas du hittar någon som delar dina värderingar och din längtan, jag är inte alls emot idén att bilda familj med grund på en gemensam längtan och övertygelse om ett delat föräldraskap (har själv haft liknande tankar innan jag träffade min fru) men jag vill bara lyfta upp de juridiska aspekterna så du har funderat på det innan och tänkt på vad det kan innebära i praktiken.

Lycka till!
  • Nayaa

Pillar: Newsflash: Det är rätt vanligt att barn växer upp med två familjer och det brukar gå alldeles utmärkt.

Svar på tråden Söker man, kvinna eller par att skaffa barn med