• Sammebamm

Vilken bil till BeSafe iZi Kid i framsätet?

Nu har jag en fråga till allvetande familjeliv! Vi har en BeSafe iZi Kid till vår son och är jättenöjda med stolen. MEN den är ju så satans stor så man ser ju inte ytterbackspegeln när den sitter fram i vår bil (Ford Focus).

Nu börjar vi så smått planera för att byta bil, av helt andra orsaker. Så finns det någon som har en iZi Kid i framsätet på sin bil och kan se ytterbackspegeln? Hade varit underbart att slippa den omständiga extraspegeln som jag ändå får böja mig för att kunna se i.

• Svar på tråden Vilken bil till BeSafe iZi Kid i framsätet?
  • Lindsey Egot the only one

Man brukar inte se höger yttre backspegel oavsett vilken bil man har.

Eller bilbarnstol. Vi har haft bakåtvända bilbarnstolar 9 månader-4 år och har aldrig sett spegeln om vi haft stolarna fram. vi har haft Be Safe 1996 och Britax 1998, 2002 och 2004 samt Be Safe izi kidz isofix 2011.

Vi har haft stolarna under denna tid till Volvo,
    Mercedes både minibuss samt kombi, Opel safira, Audi Renault både minibuss och kombi. Man ser inte spegeln oavsett hur man gör när stolen är i passagerarsätet fram.

• Sammebamm

Det var ett nedslående svar. Jag fortsätter hålla tummarna för att någon annan kanske har en mirakelbil.

Du får nog finna dig i att man inte kan använda höger backspegel om man vill ha bakåtvänd bilbarnstol på passagerarsätet fram.

• veh

När vi var och provade bilstolar så sa de att man får i princip räkna med att höger backspegel är skymd, om man har en bilbarnstol fram... Vi har dock sikt i spegeln vid kombinationen Volvo XC70 (gaaah, så heter den väl? blev osäker nu...) och Maxi-Cosi Mobi

Frågan är om man får montera på en extra backspegel typ husvagnsspegel.

• Sammebamm
    veh skrev 2013-03-26 09:37:43 följande:
    När vi var och provade bilstolar så sa de att man får i princip räkna med att höger backspegel är skymd, om man har en bilbarnstol fram... Vi har dock sikt i spegeln vid kombinationen Volvo XC70 (gaaah, så heter den väl? blev osäker nu...) och Maxi-Cosi Mobi
    Aha, det var trevligt att höra. Det finns hopp alltså Skrattande
    LindaEfraim skrev 2013-03-26 09:58:40 följande:
    Frågan är om man får montera på en extra backspegel typ husvagnsspegel.

Ja, det har vi gjort nu, men den vibrerar rätt friskt i vinddraget när man kör. Dessutom ser jag knappt den heller.
Svar på tråden Vilken bil till BeSafe iZi Kid i framsätet?