• Superbia

Bältesstol Brio Caro, någon som har åsikter?

Det börjar bli dags att fundera över bältesstolar till mina barn, och vi behöver stolar som är lite smalare då vi kommer ha fyra stycken i bilen inom några år. Kollade lite på Brio Caro och tänkte googla efter tester där denna varit med, men tycker inte att jag hittar något. Är det någon som har erfarenhet av denna, eller som starkt rekommenderar någon annan? Kraven är att den ska vara smal och säker.

• Svar på tråden Bältesstol Brio Caro, någon som har åsikter?
  • eec82

den är helt ok, är den och någon mer som är godkännd och testad för enbart bälteskudde med, även om man på andra stolar kan ta av ryggstödet är deras kuddar utan ryggen på inte testade för att åka så. Den den brister på enligt mig är nackskyddet hade hellre satsat på en från britax som är invinklad i nackstödet så när barnen somnar ligger huvudet kvar i stödet och inte hänger fram som de kan göra på brions. Barnens hus har nu den britax adventure för 599:- kanonpris. Den är med smal och i mitt tycke snäppet bättre än brions, men har inte avtagbart nacksskydd så den enbart blir en kudde sen. 

Men har använt brion å den är helt ok, tycker både britax, biron samt akta rally sport är likvärdiga.  

• Chridhe

Dottern har en Brio Caro som funkar bra. Hon kan sova i den utan att huvudet tippar framåt. Dock är den ganska bred tycker jag. (Men har inte haft särskilt många att jämföra med). Men i bland annat mormors SAAB är stolen bredare än bilsätet (bältesspännet hamnar nästan under stolen)

• Superbia
    Chridhe skrev 2013-03-22 10:40:24 följande:
    Dottern har en Brio Caro som funkar bra. Hon kan sova i den utan att huvudet tippar framåt. Dock är den ganska bred tycker jag. (Men har inte haft särskilt många att jämföra med). Men i bland annat mormors SAAB är stolen bredare än bilsätet (bältesspännet hamnar nästan under stolen)
    Tyckte att Brion var en av de smalaste de hade att välja på i den affären vi kollade. De andra blev väldigt breda upptill om inte annat.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ Agaton 120919 ♥
  • glassen

Vi har Brio Caro till sonen i båda bilarna. Funkar jättebra och jag ska snart köpa samma stol till dottern också.

Svar på tråden Bältesstol Brio Caro, någon som har åsikter?