Missfall. Vad händer sen?
Hej! Nu vänder jag mig i första hand till andra IVFare. Jag fick idag veta i vecka 8 att fosterhinnan var tom. Så imorse var jag väldigt gravid och lycklig och nu är jag extremt ogravid. Vi har försökt få barn i två år, och gjort ett ICSI och ett FET. Alla nio ägg vi hade i frysen strök med vid upptiningen då vi gjorde FET. Jag var i chock då jag var hos läkaren så jag kom in på en enda fråga, men nu har jag några. Jag har inte blött ännu, så fostersäcken har inte kommit ut. Vad har jag att vänta mig? Blöder det mycket? Börjar det försiktigt och ökar, eller kan t komma en störtblödning plötsligt? Gör det ont? Sen när jag blött ut graviditetsresterna, hur vet jag då när mensen ska komma? Kommer den enligt normal tidtabell? Om jag inte skulle ha varit gravid borde jag få mens om ca två veckor. Och framför allt när kan jag börja med hormonsprutorna igen? Måste jag vänta ytterligare en mens, eller kan det gå att börja redan om två veckor, om missfallet har fullbordats då, och den vanliga mensen kommer? Känns lättare för mig att hantera den här fruktansvärt jobbiga situationen om jag vet ungefär vad jag har att vänta. Min plan så där annars är att försöka satsa på att komma iform igen ( hade ju räknat med gravidmage till sommaren). Alla hormonbehandlingar, äggplock, misslyckat ISCI, ruvningar, lite depression och graviditeten har gjort att jag inte är tränat regelbundet sen i slutet på november. Jag märker att jag försöker peppa mig själv här nu... Tror att jag kanske inte riktigt har förstått att jag inte ska få barn i november.