• liinaae

Cambridge...

Idag är min första dag och jag vill bara spy.. haha! jag blir så äcklad.. har nu tagit alla smaker för att testa på en vecka, har hunnit med två påsar idag.. gröt till frukost, tror det blev för mycket vatten för det var som att äta vatten med lite gröt i, blev så äcklad även fast smaken var god. Sen blev det potatis & purjolökssoppa, blev också äcklad även fast jag annars älskar den soppan.. jag vet inte varför jag blir så äcklad, kanske för att det inte känns som riktig mat.

har någon tips vad jag kan göra? ska ikväll testa mint eller choklad, det måste ju vara gott! Men inte kan jag väl äta/dricka det 3 gånger per dag heller..

Jag vill fortsätta!! Även fast allt jag vill göra nu är att beställa pizza.
    Men jag måste ändra min livsstil och nu ska jag fan klara det.. men behöver hjäääääälp! 

• Svar på tråden Cambridge...
  • LyckligaLee

Heja, heja!!!
    Jag börjar min Modifast-kur idag. Måste klara detta. Saknar disciplin och ääääälskar mat, särskilt på kvällen, men nu är jag f-n desperat. Våren runt hörnet och allt... Jag tycker Modifast är godast av alla pulver-dieter. Älskar choklad och kan leva på deras chokladpudding. Nu vill jag bara att timmarna skall gå så att jag klarar första dagen. Vet att jag då har lättare att fixa dag nr 2 av ren glädje över att ha fixat första dygnet. Dricker massor av te oxå förstås, och light-cola. Måste unna mig det.  

• liinaae
    LyckligaLee skrev 2013-03-20 16:55:56 följande:
    Heja, heja!!!
    Jag börjar min Modifast-kur idag. Måste klara detta. Saknar disciplin och ääääälskar mat, särskilt på kvällen, men nu är jag f-n desperat. Våren runt hörnet och allt... Jag tycker Modifast är godast av alla pulver-dieter. Älskar choklad och kan leva på deras chokladpudding. Nu vill jag bara att timmarna skall gå så att jag klarar första dagen. Vet att jag då har lättare att fixa dag nr 2 av ren glädje över att ha fixat första dygnet. Dricker massor av te oxå förstås, och light-cola. Måste unna mig det.  
    Jaa, jag är också en som älskar att äta på kvällarna, men måste klara det här nu även fast jag, som dig, älskar mat! kommer att bli svårt... speciellt när jag känner mig så äcklad av det här, men jag tror att det går bättre med det söta så som choklad eller mint! får hoppas det, annars får jag nog ta och testa modifast kuren jag också eller något annat :) Heja oss!! Det här måste gå :) Att det snart är sommar är en stor motivation för mig! 
  • LyckligaLee

Modifast har en ny chokladpudding. En portion 220 kcal. Jättegod och mer mättande än en shake eller soppa tycker jag. Längtar till min kvällsportion. Väntar så länge jag kan.

• LyckligaLee

Hur gick det? Klarade du gårdagen? Jag fuskade med sockerfri Läkerol framför tv´n, annars gick det vägenSkrattande

• liinaae
    LyckligaLee skrev 2013-03-21 09:34:44 följande:
    Hur gick det? Klarade du gårdagen? Jag fuskade med sockerfri Läkerol framför tv´n, annars gick det vägenSkrattande
    Vad bra, inte sååå farligt fusk i alla fall ;) Jag klarade första dagen och andra dagen, men mot natten blev det värre.. jag blev så svag, mådde dåligt, kändes som jag skulle spy och visste inte vart jag skulle ta vägen så det blev lite fusk för mig också, gjorde en macka men fick inte i mig så mycket av den, som tur var! 
  • Skogstrollet

Hej jag hänger gärna med jag börja dock imorgon. Nån som smakat vaniljpuddingen om den är god?

• LyckligaLee
    Skogstrollet skrev 2013-03-22 11:26:01 följande:
    Hej jag hänger gärna med jag börja dock imorgon. Nån som smakat vaniljpuddingen om den är god?
    Vilken? Modifast eller Cambridge?
    Jag har chokladpudding och två soppor från Modifast. Helt ok. Gillar inte vanilj så mycket. Blir lätt så sött och kvalmigt tycker jag. Tredje dagen nu. Smakade en halv pannkaka igår... suck, kunde inte låta bli. Men nu är det ny dag och nya tagGlad Helgen blir väl en prövning förstås...
  • tjockistjejen

Hej hej, får man vara med här?
    Började med modifast i onsdags med en rejäl övervikt.
    Imorse stod vågen på -4,7kg!
    Har gått bra hela dagarna, inget fusk och cyklat ons (1,5mil, tors (1,5mil) och idag (1mil)  Igår tog jag en lugn dag med bara några kortare promenader.
    Men nu på kvällningen börjar jag känna mig trött och väldigt irriterad och lite lätt illamående.
    Känner ni er gråtfärdiga till och från med?

Skulle behöva lite stöd, och ger gärna stöd tillbaka!

Förövrigt är ni grymma som orkar hålla igång och fortsätta, trots sådana bakslag som illamående och yrsel!

• LyckligaLee

Skall tappa 18 graviditetskilon. Ammar fortfarande och då slår hungern till nåt extremt. Åt ett äpple idag, och fyra påsar. Ja, ett riskex oxå. Känns ändå riktigt bra. Mindre hungrig nu. Roligt att vakna när man klarar ännu en dag.

Svar på tråden Cambridge...