• Velaren

Kan någon hjälpa mig? :)

Hej!

Jag är 22 år och insåg den 9 mars att jag är gravid :)  Är nu i vecka 7  (6+1) och undrar lite över hur ekonomin kommer se ut.

Har försökt att räkna ut SGI på FKs hemsida, men eftersom jag har oregelbundna timmar/månad blir det svårt.

Jag har dessutom ingen fast inkomst  jobbar månad för månad  ISS FS och är lite orolig över hur mkt jag kommer få arbeta när jag berättar att jag är gravid. Alltså kommer jag ev inte ha jobbat de sista 6 mån i graviditeten. Däremot har jag inte varit utan arbete/CSN de senaste 2 åren, har gått på olika vikariat. Är det då något som SGI kan grundas på? Ringde FKs kundservice men blev klickad för att det var överbelastat. 

Tänkte att ngn trevlig människa här kan hjälpa mig lite :) 

• Svar på tråden Kan någon hjälpa mig? :)
  • aellinor
    Velaren skrev 2013-03-20 14:25:29 följande:
    Hej!

Jag är 22 år och insåg den 9 mars att jag är gravid :)  Är nu i vecka 7  (6+1) och undrar lite över hur ekonomin kommer se ut.

Har försökt att räkna ut SGI på FKs hemsida, men eftersom jag har oregelbundna timmar/månad blir det svårt.

Jag har dessutom ingen fast inkomst  jobbar månad för månad  ISS FS och är lite orolig över hur mkt jag kommer få arbeta när jag berättar att jag är gravid. Alltså kommer jag ev inte ha jobbat de sista 6 mån i graviditeten. Däremot har jag inte varit utan arbete/CSN de senaste 2 åren, har gått på olika vikariat. Är det då något som SGI kan grundas på? Ringde FKs kundservice men blev klickad för att det var överbelastat. 

Tänkte att ngn trevlig människa här kan hjälpa mig lite :) 

Har du jobbat minst 6 månader o efter det varit inskriven på ams eller pluggat, så är din senaste anställning/vikariat skyddad. Vet dock inte hur många procent man måste ha jobbat. Vet du hur mycket du har jobbat?
  • Velaren

Pluggade ju 100% ht11 och vt12. Jobbade 100% v25-32 var på sem v 33 jobbade på skåres konditori olika mkt men runt 50%-75% v34- 7/8november (kommer inte ihåg vilken dag) jobbade på förskola 7/8nov- 4jan anställd på 50% men jobbade lite extra och från den 7jan till minst sista april så har jag jobbat på ISS. Anställd på 50 men inte ofta jag jobbar så lite. Förhoppningsvis får jg ju jobba kvar här tills jag ska ha barnet men vet inte om de väljer att satsa på ngn annan isf. :/ och då vet jag inte hur det ser ut. AF har jag inte varit inskriven på på länge, kanske var dumt då jag säkert hade fått den andra halvan av en heltid bet därifrån men känner med detta jobbet att jag ändå nästan jobbar heltid :)

Svar på tråden Kan någon hjälpa mig? :)