• Spoky

Var köper jag nattblöja till en tioåring?

Hej.

Har en tioåring här hemma som är för "lat" för att gå på toaletten. Varje morgon är det vått i sängen så vi använder fortfarande frotté. Vid ett tillfälle nyligen låg han och läste och valde att kissa på sig så att både den obäddade sängen och resårbotten blev blöt. .

Nu vill jag sätta hårt emot hårt och därför köpa ett paket blöjor. Om han envisas med att hellre kissa i sängen på morgonen så blir det blöja.

Fråga: Var (i Stockholm eller på nätet) kan jag köpa dessa blöjor? Han väger strax under 40 kg. 

• Svar på tråden Var köper jag nattblöja till en tioåring?
  • ex ungue leonem

Vad för sorts hjälp har du sökt mot detta?

Vill du läsa min blogg?
  • viseversa

Väldigt konstigt beteende när ett så stort barn kissar på sig frivilligt. Finns ju blöjor för stora barn och vuxna på Apoteket har jag gör mig.

• Spoky

Vi har varit på Astrid Lindgren vid ett par tillfällen och konstaterat att det endast är diciplinen som brister. 
    Visst är det ett konstigt beteende och vi har verkligen gjort allt (förutom att hota) för att få honom torr.

Tack, ska kolla med våra lokala apotek.  

• ex ungue leonem
    Spoky skrev 2013-03-20 12:46:59 följande:
    Vi har varit på Astrid Lindgren vid ett par tillfällen och konstaterat att det endast är diciplinen som brister. 
    Visst är det ett konstigt beteende och vi har verkligen gjort allt (förutom att hota) för att få honom torr.

Tack, ska kolla med våra lokala apotek.  

Kan ni inte prata med sjukvården igen..kan inte disktriktsköterskorna lämna ut hjälpmedel som dessa.På recept?
    Vill du läsa min blogg?
  • Spoky

Pratade med folket på Astrid Lindgrens igår, och nej de skriver inte ut blöjor på recept.

• ex ungue leonem
    Spoky skrev 2013-03-20 12:56:12 följande:
    Pratade med folket på Astrid Lindgrens igår, och nej de skriver inte ut blöjor på recept.

Har ni ingen vårdcentral där ni bor? Vänd er dit
    Vill du läsa min blogg?
  • ex ungue leonem

Man kan få blöjor, madrasskydd och engångslakan - gratis eller mot en avgift, det är olika i olika landsting). Madrasskydd är ju guld värda, vi har en omgång tvättbara. Rejäla grejor, tål 90 grader och torktumling. Jag är lite osäker på exakt hur ni ska gå till väga, det behövs säkert läkarintyg. I Stockholm är det distriktssköterskorna som sedan skriver ut inkontinenshjälpmedel som ni sen får hemlevererade.http://www.alltforforaldrar.se/forumarchive/forums/viewArticle/43/885788/886413

Vill du läsa min blogg?
  • ChiMi
    "Kostnadsfria hjälpmedel provas ut och förskrivs av distriktssköterska, uroterapeut eller annan person med specialutbildning. För mer information kontakta barnets läkare, Vårdcentralens distriktssköterska, sjuksköterskan på BVC eller skolsköterskan."

...enligt tena.nu

Lycka till! 
Svar på tråden Var köper jag nattblöja till en tioåring?