• RockingSkåne

Bankid på Ipad!!

Hej!

Behöver hjälp att fixa bank id på min Ipad 2. Har levt utan bank id ett tag nu då vi endast har mac datorer som fungerar i huset men fan, med barn och försäkringskassan är ju ett liv utan Bank id sjukt jobbigt. Har inte lyckats få hem det på paddan, någon som vet om det går? 

• Svar på tråden Bankid på Ipad!!
  • zbaby

Går inte tyvärr... Har testat och ringt banken.. Måste gå via en dator...

• RockingSkåne

Fasen med.... Varför kan inte mac funka med något? Får väl rota fram min gamla laptop då som knappt funkar...

• zbaby

I know!
    Jag kör via jobbdatorn som är en pc men nu är jag föräldraledig och jobbet måste godkänna nedladdningen på plats.. Måste åka dit!
    Men jag lyckades ladda ned på mobilen innan jag blev ledig. Dock funkar den inte för allt men mycket.. Det mesta på fk och Skatteverket..

• RockingSkåne

Ja, det är jobbigt när man ska vabba och nu ska vi ha barn igen om nån månad så behöver det...

• MoonFlight

Vi har Mac och fungerar jättebra.
    Du har ingen iPhone som du kan ladda ner den på annars??

• Majken

Jag kör via appen BankID (mobilt id) på både min iPhone och iPad och det funkar utmärkt...

• MyDervish

Jo, BankID finns och ska fungera. Däremot saknar Telia e-legitimation för IOS. Jag har gnällt en hel del på telia angående detta och även försökt få min bank att pressa dem, men utan resultat. Nästa gång jag byter bank kommer tillgången till en IOS-baserad e-legitimation helt klart att vägas in i valet.

• Anhen

Har mobilt bankid på paddan, funkar bra till banken. Men försäkringskassan godtar ju tyvärr inte mobilt bankid, aningens irriterande...

• RockingSkåne

Det verkar inte som att det funkar med Swedbank iallafall. Vet att det fungerar på nyare Imac men vår har några år på nacken nu..

• Lowika

Vi har nån särskild dosa  med sladd man stoppar in kortet i och kopplar in i datorn, så kan man få bank-id att fungera med Apple också! Har inte testat med padden, men macbooken iaf. (SEB+telia)

Svar på tråden Bankid på Ipad!!