• oktoberbebben

Ser ni er själva som nyttiga?

Vad äter ni en vanlig dag? Och på en skala 1-10 hur nyttiga anser ni själva att ni är? Nyfiken!

• Svar på tråden Ser ni er själva som nyttiga?
  • Meeh

Jag anser mig som väldigt nyttigt, kanske ligger mellan 7-8. Min dag börjar med gröt, sen äter jag en eller två mackor med paprika eller annan grönsak vid 9. Vid elva äter jag ett äpple eller en banan. Vid 1 äter jag lite rejälare lunch. Mellan 4 och 5 äter jag middag, å alltid massa grönsaker till. Äter ALDRIG findus,felix eller sådan mat. Äter pizza å kebab kanske 1 gång varannan månad. Så jag känner mig väldigt nyttig, regelbundna tider och alltid grönsaker och frukt varje dag.

• Meeh

Just de när de gäller godis å chips kanske man ska skriva med, brukar äta en chips påse i veckan. Godis händer möjligtvis en gång var tredje månad. Det händer att jag köper en marabou choklad kaka men då räcker den i nästan två veckor. :)

• SuzR

Jag är en sån som 'gör så gott jag kan'. Dvs jag äter mycket hemlagat, lite frukt, grönsaker, pizza varannan månad, äter chips och dipp vid speciella tillfällen typ en söndagkväll med en bra film. Jag tror på en bra balans så lite tänker jag på vad jag stoppar i mig men jag är samtidigt svag för sötsaker;).

• Dotse

Frukost: En smoothie + Bovetegröt med chiafrön, nässelpulver och nyponpulver. Vetegrässhot, probiotika.

Lunch: I regel något i stil med en sallad på diverse grönsaker, linser och quinoa, olivolja och örtsalt. + Vitaminer/mineraler och omega 3. 

Mellanmål: Nötter/frukt.

Middag: Någon vegetarisk rätt igen.

Kvällsmål: Antagligen Bovetegröt igen + proteinpulver + Mineraltillskott.

På en skala från 1-10 är jag nog en 12:a.... :) 

• Duckan

För stunden är jag ganska hälsosam. Försöker gå ner i vikt med GI-kost.
    Frukost: Kesella, nötter/flingor
    Lunch: Protein i form av kyckling/kött/köttfärs, sallad/omelett/råris till det, olika beroende på hur hungrig jag är
    Mellanmål: Morot, keso, nötter,  fullkornsskorpa, lite beroende på vad jag har tillgängligt
    Middag: Som lunch
    Ev kvällssnacks: Morot/kål, nån gång finn crisp med kalkon (inget smör)

Jag får dippar där jag äter en och annan kolhydrat och karameller såklart, men inte varje dag. Just nu skulle jag säga att jag är en 7:a på skalan.

• Gladskit

Ja det gör jag faktiskt. Främst för egen del men också för att jag vill att min son ska växa upp med sunda vanor.
    En dag kan se ut så här:

06:30 Morgonträning 60-75min
    8:00 Återhämtning = proteindryck, ett ägg, två babybel nåt sånt som går snabbt
    08:45-09:00 Frukost = LCHF-smörgås med pålägg + 1 kopp te
    10:00 Mellis = 1/2 avocado, kesella med bär eller en liten näve nötter
    12:00 Lunch = grillat kycklingbröst, babyspenat, en paprika och en bit fetaost
    14:30 Mellis = 1/2 avocado, kesella med bär eller en liten näve nötter
    17:30 Middag = nötfärsbiffar med pepparsås, kokt broccoli och blandad sallad

En kopp te till kvällen, möjligen ett par rutor mörk choklad men oftast är jag nöjd.

• Zizzy Zimsson

Herregud vad många mål ni käkar varje dag. Hur har ni tid? Tungan ute

Själv käkar jag nyttigt på vardagarna... mest grönsaker/ägg/kött (inget processat).
    Sen kan jag vara oerhört onyttig på helgerna med chips och hamburgare.

Äter 2 - 3 mål om dagen. 

Svar på tråden Ser ni er själva som nyttiga?