Amning och ersättning
Min lilla flicka har som många andra 4 månades bebisarbörjat strejka vid amningen, det har pågått i minst 6-7 veckor nu. Vid nästintill varje amningstillfälle gråter hon tar å släpper bröstet, favoriserar det högra då mjölken kommer fortare på det bröstet. Jag har alltid haft mindre mjölk på det vänsrta, (även med mitt första barn), får hon bestämma själv är det endast höger hon äter från.
De senaste veckorna har jag lite då och då provat pumpa för att se ml, det varierar mellan 75-140, dvs sammanlagt på båda brösten. Efter en stunds strejk har jag vid ett par ggr pumpat och gett henne i flaska, vilket hon slukar utan problem. Det har iof blivit bättre, och går enligt BVC upp i vikt som hon ska men det tar på kraftera när hon inte är till freds.
Eftersom hon äter mkt ofta på nätterna, varannan timme bortsett från kvällens första 3 timmar har jag provat att gett henne ersättning inför natten. Hon har ätit ca 150 ml, men trots det har hon alldeles för många uppvaknanden. Detbörjar verkligen ta på krafternaså jag funderar n på om jag ska ge henne bröstet och sedan ersättning för att se om hon verkligen blir mätt på amningen eller ej, och förhoppningsvis kanske hon även sover bättre nattetid.
Har ni som varit med om liknande några tips?