• Sahög

Hur får jag mer mjölk! mystiska knep?

Jag har ammat sedan min son föddes i november men redan andra veckan var jag tvungen att börja med ersättning då han inte riktigt blev mätt. jag kan bara amma på ett bröst btw. nu börjar min lilla äta lite och han dricker ersättning och jag ammar typ bara en gång på natten/morgonen. jag har försökt med att amma mer för att det ska fyllas på mer men de fungerar inte. det enda som fungerat är när jag hand mjölkat från mitt andra bröst (vilket är sjukt jobbigt) då fylls båda på... men undrar om de finns andra knep om hur man kan få det att fyllas på. skriv alla knep ni kan, alla rykten allt! :)

• Svar på tråden Hur får jag mer mjölk! mystiska knep?
  • Takex

Öl ska hjälpa! Googla om det :)

• Sazee

Värme ska hjälpa till med tillrinningen. Kanske lägga en värmekudde nån minut medan du andas lugnt sånkansle de kommer igång? :)

• Sahög
    Sazee skrev 2013-03-18 08:20:56 följande:
    Värme ska hjälpa till med tillrinningen. Kanske lägga en värmekudde nån minut medan du andas lugnt sånkansle de kommer igång? :)
    Takex skrev 2013-03-18 04:54:52 följande:
    Öl ska hjälpa! Googla om det :)
    zbaby skrev 2013-03-18 03:00:59 följande:
    Testat att köra med pump?
    Nej nej  mjölken rann till två dagar efter förlossningen, nu behöver jag bara knep för att behålla mjölkproduktionen igång så jag kan fortsätta amma, känns som att mina bröst blir slappare :( tycker de är supermysigt att amma :)

• Loriyana

Öl har jag hört ska vara bra för produktionen. Köp en back lättöl.

• Sahög
    Loriyana skrev 2013-03-20 22:22:35 följande:
    Öl har jag hört ska vara bra för produktionen. Köp en back lättöl.
    De har jag också hört! jag brukar ta typ en halv öl, men de räcker väl inte. får väl bli att köpa en hel back å trycka i sig mer! :) har dock inte testat amningsteet än, de luktar så skumt.... :S
  • Smurfmamma
    Sahög skrev 2013-03-20 22:25:56 följande:
    De har jag också hört! jag brukar ta typ en halv öl, men de räcker väl inte. får väl bli att köpa en hel back å trycka i sig mer! :) har dock inte testat amningsteet än, de luktar så skumt.... :S

Det smakar lika illa som det luktar men med lite honung i så blev det drägligare att dricka. Det hjälper iallafall.

Pumpa lite mellan amningarna bara för att behålla produktionen.
  • Alexi

Det viktigaste är att amma mer dvs ge mindre ersättning så barnet blir hungrigare och därför ammar mer.

• Blgebo

Amma/pumpa oftare. Brösten känns inte lika spända och fyllda efter en tids amning. Jag har börjat pumpa 2ggr mellan amningarna, och på ett par dagar fick jag mycket större produktion. 

Svar på tråden Hur får jag mer mjölk! mystiska knep?