För lite månadspeng? av Tonåring
Hej jag har fyllt 15år och har fått mitt AM-kort och en scooter, jag har ca 250kr i månadspeng, Mina föräldrar betalar oftast för mina kläder men om jag tex. vill köpa en nya modern jacka när jag redan har en bra/fin så får jag betala 80% av den oftast, Jag är tyvärr alldeles för märkeskläder nörd så att det blir ingen super billiga kläder då jag har fått för mig att det är så viktigt. Jag vill börja gymma till sommarn då jag kan köra till gymmet själv men 6-månaders gymkort går jo ändå på 1000kr och de är mina päron inte intresserad av att betala jag är också sugen på att köpa en Crossmoped (geganad) så det är ca 9000kr, och med 250kr i månaden som ska gå till bensin, gym, kanske kläder, och fortfarande spara till något jag vill ha och om vi tänker jag inte köper något och får 250kr och sparar de så är det 36månader innan jag får de 9000kr för att köpa den mopeden och då är jag 18år och har väll bil... och det är inte så att vi lever svårt vi har det bra och så men de tycker det är en rimlig månadspeng och det gör inte jag vad ska jag göra vad tycker ni?