mommy86 skrev 2013-03-17 19:55:12 följande:
Nää inga dåliga erfarenheter
( Alla har väl fått höra nått nångång i livet)
Jag antar att jag kollar på för mkt film och läser dem värsta artiklarna i tidningarna,
Jag får nog sluta upp med det där och tänka lite positivt
Man ser ju ofta det ´dåliga´ före
Tex med mobbning, Kan man höra från små pojkar/tjejer
Din tönt har du ingen ipad / iphone är dina föräldrar fattiga m.m osv
Så var det ju aldrig på min tid
Har 2 barn i skolan, vanlig kommunal sådan. De går i 2an respektive 6-års.
Man vet ju aldrig vad som väntar på högstadiet och senare men än så länge funkar skolan jättebra och jag upplever inte at det varit mycket retande eller andra problem. Sonen som går sexårs gick hela hösten omkring i en knallrosa windstopper och ingen ifrågasatte hans klädsmak förutom när han var med på dagis och hämtade lillebror. Där fick han höra att det var en tjejfärg men i skolan gick det utmärkt.
Upplever än så länge igen märkeshysteri heller eller hysteri om dyra pryrlar. Däremot är min tjej som går i 2an svårt avis på en del klädstilar som de andra tjejerna i klassen har. Hon är liten min tjej och ff kvar på småtjejsavdelningen på HM och KappAhl och en del andra barn klär sig rätt tonårsaktigt och hon vill också ha en del av de sakerna. En del går bort storleksmässigt och en del för att jag vägrar men vi kompromissar än så länge framgångsrikt och hon har aldrig blivit retad även om hon ibland suktat efter sånt som andra har men det hör ju till. Man kan inte få allt.