Ska mitt barn behövas utsättas för dehär?
Jag skulle gärna vilja veta vad andra tycker om det här, om någon har nån erfarenhet av detta. Jag ska föda mitt första barn om några veckor. Allting är jättebra och jag och min pojkvän längtar jättemycket. Grejen är den att jag växte upp med en alkoholist till pappa, och han var inte bara alkoholist utan är lite psykiskt störd också. Alltså, det är något som inte står helt rätt till i hand huvud. Jag har alltid hatat honom, för att jag och mina syskon fått en sån dålig barndom pga honom. Vi levde jämt i rädsla för honom. Nu på senaste åren har det lugnat ner sig (efter att jag flyttade hemifrån) och jag kan faktiskt vara i samma rum som honom utan att bli irriterad.. Vi kan till och med prata med varandra. Jag är hemma hos mina föräldrar cirka en gång i veckan, äter mat där och bara umgås. Han ser jättemycket fram emot att jag ska få en bebis. Han har inte varit påverkad en enda gång. Tänkte att det är klart han inte dricker, han ska ju liksom få ett barnbarn! Men nu har jag fått höra att han har druckit. Jag får äckelkänslor. "Jävla alkoholistjävel, du ska aldrig få träffa mitt barn och utsätta hen för den rädsla som jag och mina syskon kände för dig." Ungefär så känner jag. För när jag har hälsat på mina föräldrar så säger dom att dom ska vara barnvakt osv... Aldrig i helvetet att jag skulle lämna bort mitt barn till dom två. Min mamma behöver jag kanske inte beskriva. Räcker med att säga att hon är gift med en psykiskt störd alkoholist och inte har lämnat honom för sina barns skull. Mitt barn kommer bara få träffa dom ibland, och jag kommer alltid vara med och det kommer var max 2h, över en fika hemma hos dom eller något. Mitt barn ska aldrig få uppleva hur det känns när en vuxen man ska kunna lita på är påverkad och skrämmande. Säg gärna va ni tycker! Gör jag helt fel? Tänker jag helt fel eller är jag realistiskt? Kom som sagt gärna med egna erfarenheter. (Skriver från telefonen, där av inget styckeindelning...)