• Linda 203

Tillväxthormon

TJOHO på er där ute..
    jo nu så e det så här att vi skall antagligen få lite hjälp på traven så min tjej kan bli lite längre. Skall på dr tis den 3 maj.
    Men nu vill jag veta just DIN erfarenhet av det hela..

Hur upplevde ni det? vad tyckte barnet?
    pratade ni med barnet innan?

Hur upplevde ni kontakten mellan er och dr?
     tyckte ni det var lätt att få? eller kanske en krånglig väg dit?

Hur var biverkningarna? Fanns det några för just ER? OM det fanns biverkningar hur påverakde dom barnet? var ni tvugna att nån gång kontakta vården pga biverkningarna? OM hur var de3t?

Under hur lång tid tog ni det?

Frågorna är många och jag vet så klart att inget av det nni skriver kanske kommer ske oss, MEN vill ändå veta
    och höra era erfarenheter om detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-14 13:10
    min dotter är 6 år.
    106 lång väger ca 22 kg

• Svar på tråden Tillväxthormon
  • Aaglars

Min son är under utredning. Har tappat två kurvor på längden...Men jag har ingen erfarenhet ännu.

Hur gammal är din dotter? 

• Linda 203
    Aaglars skrev 2013-03-14 13:08:35 följande:
    Min son är under utredning. Har tappat två kurvor på längden...Men jag har ingen erfarenhet ännu.

Hur gammal är din dotter? 

min dotter är 6 år
  • Aaglars
    Linda 203 skrev 2013-03-14 13:11:25 följande:

min dotter är 6 år
    Ja ursäkta. Nu ser jag ju att du skrivit det i ts.

• lillajag02

Tog tillväxthormon från 3 till 14 års ålder. De fyra första åren fick mina föräldrar hjälpa mig (först låg jag på pappas knä och fick sprutan i rumpan, sedan satt jag själv på en stol och fick denna spruta i mina ben). Innan jag började med sprutan fick jag se filmer om en liten pojke som också skulle börja med sprutor. (Googla på turner syndrom och se om du hittar bild på en tecknad pojke) Från 7 års ålder var jag stolt över att kunna göra själv. Från 11 år ville jag inte vara annorlunda så blev en del bråk om att ta sprutan och en del mutor också.
    Inga biverkningar vad jag vet.
    Kontakten med doktor har jag hört var bra och stöttande, de fick hjälp och råd om hur de skulle hjälpa mig.. När jag blev äldre fick jag även mina frågor besvarade.

Svar på tråden Tillväxthormon