Varit på utredningshem? Fått ditt barn omhändertaget?
Jag skapade den här tråden i eftermiddags, men klantade till det och placerade den fel. Tänkte att den kanske skulle få mer respons här.
Som frågan lyder, jag undrar hur många här som varit på utredningshem. Jag är i första hand intresserad av att höra av de som varit på Bromstensgården i Spånga, men även andra är välkomna att höra av sig. Jag vill veta om ni upplever att utredningarna gått felaktigt till, vilket resultat utredningen ledde till o s v.
Vidare skulle jag vilja komma i kontakt med folk som fått sina barn omhändertagna, antingen enligt SoL eller LVU. Jag är intresserad av grunderna för omhändertagandet, och om ni upplever att socialen gjort stora misstag i utredningarna.
Erfarenheter av LVU-rättegångar är också av intresse!
Anledningen till mitt intresse är inte ren och skär nyfikenhet, men jag vill inte gå in på en massa detaljer här. Jag berättar mer för de som eventuellt hör av sig!
Hör av er till linlin70@hotmail.se!
Diskussioner här är självklart också välkomna.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 23:35
Jag är så ledsen att jag bara "försvann" från tråden, jag var borta från FL helt och hållet en längre period, och sedan hade tråden flyttats. Jag blev glad när jag såg att det kommit flera svar, jag hoppas att tråden kan "vakna till liv igen" nu. Jag är fortfarande intresserad av att komma i kontakt med er som:
*Varit på utredningshem (främst Bromstensgården, men ni som varit på andra ställen får också gärna höra av er)
*Varit utsatta för socialens "omsorger"
*Fått barn omhändertagna
Ni som har information om utredningshem (återigen, främst Bromstensgården men även andra) är också hjärtligt välkomna att höra av er, likaså ni som inte haft någon egen kontakt med varken soc eller utredningshem men som är kritiska till hur socialtjänsten arbetar. Mailadressen står ovanför!