3,5 åring puttad från tre meter hög lekställning...
Hur ska jag tänka/göra...
Ringde från F-skola. Hen har blivit nedputtad av ett "annat" barn från en tre meter hög lekställning och slagit sig i huvudet...
Sen en tid tillbaka har det varit vissa konflikter mellan hen och det "andra" barnet. båda ca 3,5år. Hen fick mardrömmar och de särades på dem på F-skolan. Sen dess har mardrömmarna försvunnit och hen ligger inte och fäktar i luften på natten, drömmer om det andra barnet, gråter...
Hen blev sedan uppflyttad till "storbansavdelningen". Efter en tid var det dags för det "andra" barnet att bli uppflyttad. Jag berättade då om tidigare händelser och uttryckte min oro.
De båda barnen dras till varandra och leker ok - stundvis.
Det andra barnet har ett äldre syskon och jag tänker att det därav är mer vant med "tuffare tag".
Hen´s bästa kompis blev så för en tid sedan sparkad i ansiktet av det "andra" barnet så läppen sprack. Bästa kompisen även 3,5år.
...och nu, min Hen blir puttad nedför denna lekställning...
Det har av f-skolan skrivits en skaderapport och vi har varit inne på akuten... allt verkade ok.
Men jag tycker inte det känns ok... Jag är rädd att det nästa gång inte går lika bra... vad ska jag göra? vad kan jag göra? Jag är inte arg på det "andra" barnet... jag är orolig, för det verkar som om f-skola inte kan hantera situationen..
tacksam för allt...