• Felicia111

Roligaste ni hittat?

Tänkte det kanske hade vart roligt att starta en tråd för oss som jobbat som städerskor på olika platser.

Vad är det roligaste ni hittat när ni städat? Eller äckligaste?

Själv kommer jag nog aldrig glömma när jag hittade en dildo under täcket.. lite äckligt men kul att folk kan glömma sådant..

Så vad har ni hittat för skojj? eller vart med om för roligt på jobbet?

• Svar på tråden Roligaste ni hittat?
  • Härfjätter

Jag sommarjobbade på BGC runt år 1990. På den tiden kunde privatpersoner skicka typ en krona till varandra, och skriva meddelanden till varandra på meddelanderaden. De använde alltså girot som en gratis postservice - tills den luckan täpptes till. Det märkliga var att de verkade vara helt likgiltiga till att vi i personalen läste deras meddelanden, samtidigt som vi kunde se både vem avsändaren och mottagaren var! Kommer ihåg en t.ex.:

"Snart kommer jag lilla Lena
    Och tar dig mellan bena"

Skrattande

En annan lite lustig grej, var när folk skickade med lappar för att ursäkta varför betalningsuppdragen var smutsiga, trasiga, sönderrivna... ibland så till den graden att de helt enkelt inte gick att köra i maskinerna, utan man fick skicka tillbaka det - även om det innebar att betalningarna blev försenade. Kommer ihåg den här t.ex.:

"Ni får ursäkta att avierna ser ut så här, men det är bara vår valp som har varit framme!"

• Härfjätter

Har även jobbat på Telegrafen - vet inte ens om det finns längre..? Då var det i alla fall vanligt med telegram till och från Östländerna, eftersom deras telefontrafik ofta var opålitlig. Det här är inte så roligt egentligen, utan mer att man fick insikt i saker som var ganska smutsiga och sorgliga. Till exempel: 

Varje gång det skulle vara en konferens (typ akademisk, vetenskaplig) i Sovjet eller något annat Östland, eller någon svensk handelsdelagation skulle åka dit, så kom telegrammen ifrån "Olga" och "Natascha" till professorerna. De bekräftade hotellrum, dag och tid. Det var uppenbart att det rörde sig om prostituterade eller kanske mer regelbundna älskarinnor om mannen åkte dit ofta. Dessa telegram kom alltså i DRIVOR - det var inte EN gubbe som höll på så, utan det var MÅNGA varje gång! Det var satt i system! Och fruarna anade antagligen inget... 

• EmSaH

Har städat både privat och åt företag, men det var en som vi på firman städade åt privat som la ut små "fällor" för att kontrollera så vi verkligen städade överallt. Det kunde vara en liten leksaksbil bakom en gardin, en 5 krona bakom en dörr eller liknande. Sen ville de att vi skulle städa handfatet så det höll sig rent till nästa städning

Svar på tråden Roligaste ni hittat?