dragonesse skrev 2013-04-16 21:22:48 följande:
Jag har PCO och blev gravid först efter behandling med Pergotime. Fick min son i december 2010. I juni 2011 skrev vi in oss på ferten igen för att börja med syskonförsök till hösten. De gjorde vul och konstaterade att det såg ut som förut och att det inte var någon äl på gång. Vi skulle invänta nästa mens (hade bara haft mens två gånger efter förlossningen) och sen börja med pergotime i augusti/september.
Men någon vecka efter att vi hade varit på ferten så började det dyka upp lite välbekanta symtom hos mig... och i slutet av juli tog jag ett test som fullkomligt skrek gravid! Fick åka in och göra ultaljud för att bestämma graviditetslängd och då var jag i vecka 7+6. När vi räknade bakåt insåg vi att jag måste ha varit precis nygravid när vi var på besök på ferten, och att det var därför de inte såg någon graviditet då. Jag hade alltså blivit spontant gravid utan att ens ha "försökt". Vi skyddade oss ju inte men trodde verkligen inte att vi skulle lyckas på egen hand. I slutet av februari 2012 kom sedan vår älskade lilla dotter, 14 månader och 3 veckor efter sin storebror!
Vi känner oss väldigt nöjda med två barn och nu kör vi med p-stav för att inte "riskera" en till graviditet.
Åh, grattis! Vilken glädjehistoria! =)
Vår dotter föddes i december efter IVF, jag har PCO, så efter att ha läst ditt inlägg väcktes lite hopp hos mig =)