Vilken mindre bilbarnstol?
Hej allihop,
Lite intresserad vad folket här på familjeliv.se tycker kring de här stolarna. Motivera gärna ditt val
Hej allihop,
Lite intresserad vad folket här på familjeliv.se tycker kring de här stolarna. Motivera gärna ditt val
Vad vill du veta? varkem mobin eller besafe är någon mindre stol om man tänker sig den plats de tar i bilen men du kanske menar bakåtvänd stol.
vi har haft mobin, jag gillade den inte alls, blev trång fort för min store son redan vid 1år, extremt svårmonterad och tar stor plats i bilen om man inte kan montera den i mitten bak, selen strulade massor och var svår att dra åt , vet flera som har samma problem. Höga sidor vid låren så sonen kunde inte sitta skräddare eller ha benen hängades utanför stolen så han gallskrek ochhatade stolen. Vi bytte till en axkid kidzofix istället. Den är större innuti, tar mindre plats, mycket mer lättmonterad och sonen sitter kanon.
Av de stolarna skulle jag välja maxway eftersom den har längst användningstid. Kolla på axkid minikid, den tar liten plats men har längre användningstid än stolarna i omröstningen.
tänk dock att med max-fix så går det bara att ha stolen till 18kg och enbart i bilar som har isofixfästen, så man kan bli lite låst om man lånar bil eller barnet åker med vänner.
Axkids kidzofix är en stol där man kan välja att montera med bälte eller isofix, det är smidigt.
Inga fler röster? puff puff