• Inorr02

Barn sax vänstersax?

Var kan man köpa en barn sax för vänsterhänta?

Min dotter är 2,6   år hon väljer äta rita med vänster klipa med vänster men blir som fel med höger saxar ska man köpa en vänster sax redan eller?  

• Svar på tråden Barn sax vänstersax?
  • sasso78

Ja, jag tycker du ska köpa vänster sax åt henne om du märker att hon uppenbart väljer vänster hand hela tiden.
    Är själv vänsterhänt och vet hur besvärligt det är att använda högersaxar.

Kolla på: www.swedoffice.se

• Inorr02

Hon är så liten ännu och hon har sån där barnsaxar i plast hittar inge såna för vänster.

• cosinus

De barnsaxar vi haft när de varit riktigt yttepyttiga var liksom helt neutrala. Så fort man kunnat köpa högersaxar har jag även kunnat köpa vänstersaxar.

Min 6-åring är vänsterhänt och tycker det är skitbra, han är ensam i klassen som använder vänstersaxen så den är alltid ledig, likaså i syskonskaran. Ingen snor hans sax :)

• lusselelle

Som vänsterhänt tycker jag det är fenomenalt att ha lärt mig klippa med högersax och använda datamus med högerhanden för det underlättar i vardagliga livet. Det har gått så långt att jag nog nästan inte kan klippa med vänster för den motoriken är inte tränat medan jag enbart skriver med vänster

• Busbellan

Vi har köpt vår vänstersax på bokia, så någon sån typ av butik kan du kolla i

Mamma till Nora, August och Ella
  • citronkräm

Jag är vänsterhänt, och även min äldsta dotter är det. Just att klippa (och spela gitarr ) har jag tyckt varit bra att "tvinga sig" att göra "högerhänt" - visst...du kan ha en "egen sax" hemma, eller i klassrummet - men sedan, i verkliga livet, finns det sällan. (eller en felsträngad gitarr...)

Svar på tråden Barn sax vänstersax?