• tompa66

Pumpa Carena Double Swing

Vi har nyligen köpt en Carena DS och jag fattar inte hur de har tänkt när det tillverkade hjulen. Det är nästan omöjligt att komma åt ventilen för att pumpa däcken. Vår granne har samma vagn och samma problem men jag hittar inget på nätet om detta. Finns det något bra sätt? tacksam för hjälp.

Fladdrande framhjul har vi båda två. Kanske inte en vagn som jag skulle rekommendera om man har råd till bättre.

• Svar på tråden Pumpa Carena Double Swing
  • Rainbowbright

Hej! Vi har oxå en Carena DS

Carenan har bil-ventil på däcken, vilket gör att man behöver en trycklyftspump
    dessa finns att låna gratis på nästan alla bensinmackar.

Jag har en cykeläffär/verkstad på min gata så jag gick dit och frågade om dom kunde hjälpa mig, dom pumpade därcken på 30sek :)

Han sa att det kan funka att pumpa med en vanlig pump sen, men första gången ligger det tydligen ngt tryck i däcken. (jag har inte testat vanlig pump än)
    Om ni har svårt att nå ventilen, så kan ni ta en vanlig tång och böja ut ventilen lite så att pumpens munstycke "fäster/når" ordentligt, för detta så underlättar det om man är två st! :)

Hoppas detta var lite till hjälp!           

• Rainbowbright

Ps: och på tal om fladdrande framhjul?! så tycker jag att ni ska reklamera vagnen (om det inte är så att det är ojämn luft i däcken som gör det) Vi har inte några problem med våra framhjul! Ds:

Svar på tråden Pumpa Carena Double Swing