• Skuttan83

Badhjälp till en IKEA balja?

Har köpt en badbalja på IKEA och skulle vilja ha en badhjälp, men har hört att alla inte passar iom att IKEA baljan har gummiränder i botten. Känns onödigt om vi skulle behöva köpa ny balja oxå.

Någon som vet om det finns någon som passar?
    Till vilken ålder kan man använda en badhjälp?

• Svar på tråden Badhjälp till en IKEA balja?
  • tilj75

Vad är en badhjälp?

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Mercurialis

Vi hade en badbalja från IKEA till barnen. Någon badhjälp använde vi aldrig, så vitt jag vet. Vad gör en sådan?

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Ramborg

Köp en på ica maxi och testa om den funkar. De har öppet köp i tre veckor eller nåt sånt.

Badhjälp är (tror jag) som en liten ställning/insats i plast som man har i baljan för att bebisen är för liten för att sitta upp.

42.
  • Skuttan83
    Ramborg skrev 2013-03-09 09:56:33 följande:
    Köp en på ica maxi och testa om den funkar. De har öppet köp i tre veckor eller nåt sånt.

Badhjälp är (tror jag) som en liten ställning/insats i plast som man har i baljan för att bebisen är för liten för att sitta upp.
    Ok tack. Ja det stämmer att det är en "ställning" som barnet sitter i, blir som en bakåtlutadstol i baljan.
  • älskarlivet81
    Skuttan83 skrev 2013-03-09 10:05:02 följande:
    Ok tack. Ja det stämmer att det är en "ställning" som barnet sitter i, blir som en bakåtlutadstol i baljan.
    Har aldrig haft en sådan, känn efter om ni har behovet först!
  • Toppen9

Köpte en från OK baby som ser ut som en apa, det funkade kanon i Ikeas balja när man liksom hängde huvudänden på kanten.

• tilj75

Jasså en sån, då fattar jag, har aldrig känt behov av en sån. Har armen under nacken på bebis och håller i runt armen på andra sidan.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Mercurialis
    tilj75 skrev 2013-03-09 10:09:42 följande:
    Jasså en sån, då fattar jag, har aldrig känt behov av en sån. Har armen under nacken på bebis och håller i runt armen på andra sidan.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • RöttÄrSött

Biltema har också en billig som kanske funkar (annars finns det öppet köp)

Jag hade ingen sist och saknade det så denna gång blir det en

• Skuttan83

Vår dotter är nu 3 mån, det känns som att det skulle underlätta. Hon sprattlar så mycket, skjuter ifrån med benen å då åker huvudet i in i andra ändan om jag inte hinner vara med. Å då blir hon ledsen å badet inge kul, vill inte att hon till slut ska förknippa bad med med något jobbigt.

• emmakatta

Fick en vanlig enkel badhjälp av grannen och använde den i den ikeabaljan du pratar om, funkade bra och jag tyckte dessutom att det var oerhört bekvämt

• Maximusen

Vi köpte den billiga på Biltema och den gick utmärkt att ha i Ikeabaljan! Sugpropparna fäster inte lika bra så klart, men den satt ändå där den skulle tack vare bebisens tyngd och en hand som kunde hålla den i styr lite om den skulle "flyta" upp en aning. Jag tycker personligen att badhjälpen har varit jättesmidig när man har badat bebisen själv eftersom man har 2 händer fria. Det tär inte lika mycket på din rygg heller när du inte måste hålla i barnet med enaarmen.

• sagoslott

Jag la en mjuk handduk i handfatet och spolade upp vatten där barnet glider inte runt alls och kan sprattla hej vilt

När han var större badade vi i badkaret med en "sittdel" med sugproppar, funkar säkert i badbalja också om man inte har badkar...

• Skuttan83

Kan ju berätta om någon undrar att vi köpte en badhjälp från Biltema och det funkar alldeles utmärkt. Två av sugpropparna fäster och det  räcker, lillgumman tycker om att bada igen dessutom underlättar det för oss då vi får båda händerna fria Skrattande

Svar på tråden Badhjälp till en IKEA balja?