Verkställande dom - Nu får det snart räcka!! =(
I mina tidiga trådar har jag skrivit om pappans om misshandlar min (vår) dotter. Vi bor inte tillsammans.
I somras fick jag boendet av TR och han umgänge varannan helg.
Fram tills augusti förra året, gick det "bra", hon var där varannan helg.
Sen ringde hon i panik en helg och pappa hade slagit henne och hon hade fått springa därifrån och hem till någon och ringde mig.
Efter den händelsen, samt efter allt annat som hänt, man kan säga att bägaren rann över, polisanmälde jag honom.
Han blev skäligen misstänkt för grov fridskränkning.
Under polisutredningen rådde både polis samt socialtjänsten att INTE låta henne åka till pappa, jag sa att de kunde träffas på stan (där jag också jobbar och kunde vara i närheten) för en fika, men det gick inte pappan med på.
Så, under den tiden förundersökningen var, fick hon inte åka dit....under avrådan från myndigheter....(Åklagaren lade ner med brist på bevis)
NU, har han väl "öppnat upp" allt igen och ska se till att det blir verkställande av dom!! Jag är SÅÅÅÅ trött på detta!!!
Var till mitt ombud i går, hon säger att förlorar jag, får jag betala hans rättegångskostnad med....iom att det är en verkställande dom, går det inte på hemförsäkringen, utan jag fick söka annat skydd..
Fast jag vet att jag har mycket bra bakom mig, dokument från soc efter utredning som påtalar att han inte kan se till hennes bästa, att de har erbjudit honom hjälp för hans förhållningssätt gentimot henne ( han vill inte ha hjälpen) att de anser att jag kan avgöra ifall det är ok för henne att åka till pappa osv....Men jag är så rädd...=( så trött på allt detta nu och det är verkligen mitt dotter med..
Hon vägrar åka dit varannan helg, senast igår sa hon, "jag kan åka till pappa, men bara när JAG vill" Hon är snart 13 år och så kommer det ju bli, jag kan inte tvinga henne.....
Nu vill jag bara få slut på allt!