• Lepmek

Mammaledig i haninge

Hej! Ganska ny på det här. Blev medlem igår. Bra sida om man har funderingar kring bebisen :) Har en liten tjej på 3 månader. Finns det några mammor här som är hemma med sina bebisar i Haninge och vill ha någon att powerwalka med eller bara hänga, fika. Hör av er. :)

• Svar på tråden Mammaledig i haninge
  • Jessssica

Hejhej, Jag är oxå ny på sidan här och går hemma med min son. Jag bor i Västerhaninge men tar mej lätt till Haninge med bussen jag går gärna av mej gravidkilona

• Frutess

Hej! Jag är hemma med min son på snart 3 månader. Vi kommer flytta till Västerhaninge i maj och jag vill jätte gärna bli av med grav.kg! Och så klart lära känna fler mammor och bäbisar:) Kommer från Haninge. Men flyttade till Eskilstuna eftersom jag började plugga. Men nu när jag är färdig så flyttar vi alltså tillbaka så vi har nära till våra familjer och vänner igen:)

• Jessssica

Hejhej!! Fan va kul! Vart i Västerhaninge flyttar ni då? De vore skitskoj me promenadsällskap hör av dej när du känner att du har tid å lust så hittar vi på nåt lycka till med flytten!

• Frutess

Jessssica: vi flyttar till gränsvägen!:) hur gamla är din son? Min lilla Albin blev 3 månader i lördags:)

• Jessssica

Men va roligt! Vi bor på gränsvägen min lilla skrutt är 9 månader. Så nu ere full rulle

• Frutess

Nej men va roligt haha^^ vi flyttar in på 32an nu i mitten på maj!:) haha ja de kan jag förstå! Är de ert första också?

• Jessssica

Ja men det är ju där borta vid Konsum nästan. Vi bor på högre nummer i hus, så nästan grannar ja det är första barnet för oss också Men va skoj, hör av dej när ni börjar bli hemmastadda

• Frutess

Ja typ bort på vägen tro tom att de är sista huset på höger sida om jag inte minns helt fel:)
    Ja absolut! :D

• Frutess

Hej! Nu har vi flyttat färdigt och boat in oss!:). Vad säga om att planera in en promenad någon dag? @jessssica

• Jessssica

Hejhej!! Skönt att ni börjar komma tillrätta! Javisst de låter bra vi kan nog hela veckan, förutom midsommar å allt sånt

• Maddejo

Hej!

Jag är inte mammaledig men däremot rätt ny i kommunen. Min sambo är härifrån men inte jag så det vore väldigt roligt att få lite nya bekanta i närheten=)

Vi bor med våra två barn (4 och 5 år) i Vendelsö, nära ICA maxi och väntar vårt första gemensamma barn i november.    

Hur går det för er med flytt och barn, hade ni en bra midsommar?   

• Frutess

Jessssica: hur ser det ut fram över för dig? Vi åker iväg nu på tisdag och är borta till den 15e men tänkte vi kanske kunde ta en promenad efter det? Har haft fullt upp med lilleman som varit dunder förkyld och nu senaste veckan haft tänder på G i tisdags natt sprack första framtanden upp och igår och idag har han varit suuuuper tjurig igen så gissar på att de är en till tand på väg:( men men förhoppningsvis är han bättre efter vi varit iväg:)

Välkommen till Haninge maddejo! För oss gick flytten jätte bra! Under 2 dagar med 2-3 turer /dag flyttade vi och sonen sov i bilen när vi åkte:) och vi flyttade Från Eskilstuna så det blev ett par mil;) men nu är det skönt att allt är klart och att vi boat in oss ordentligt! Min son är 5 månader nu:)

• Jessssica

Hejhej!! Har vart ute på landet nästan hela sommaren, så inte vart hemma så mkt. Men nu e vi hemma igen o jag e mammaledig 2 månader till. Har ni lust å ta en promenad å ses nån dag? Välkommen maddejo!!!

Svar på tråden Mammaledig i haninge