• Anonym (Trött)

Vikt som ställer till det

Är så less just nu. Jag är överviktig, men både jag och min sambo försöker och lyckas båda två att gå ner i vikt. Det är ju bara det att det tar så långt tid och det är fler kilon som måste bort. Vi har försökt bli gravida i snart 2 år.

Har haft strul med min mens efter att jag slutade med cerazette, men den har kommit igång någorlunda. Har haft ett uppehåll på 41 dagar tidigare, men efter det så kom den igång igen med 28 dagars mellanrum och så har det varit i 6 månader. Är inne nu igen med ett uppehåll på 46 dagar (still counting) och ja jag ska snart kissa på en sticka, men... jag har spänningar  i magen, mår lite dåligt innan lunch, men det som jag är mest orolig över är att jag själv har skapat falska gravkänslor. Och ja jag förstår att många tänker skriva: men kissa på stickan så får du veta! Samtidigt är det så att jag vet fan inte om jag klarar ett till minus...

• Svar på tråden Vikt som ställer till det
  • Anonym (Trött)

175cm och väger 100 kg

• Anonym (Sandra)

Vad gör du för att gå ner i vikt? Jag hade också problem med att bli gravid, men jag vet inte vad det va som orsakade vår barnlöshet. Jag vägde 92 kg när jag blev gravid med sonen men den här gången tog det två år...

Jag provade iaf LCHF i två månader och strax därefter blev jag gravid. Om det har med det att göra vet jag inte, och jag vill inte lovorda något. Men efteråt läste jag att kolhydrater kan ställe till det med phvärdet i underlivet och då trivs inte spermierna.

• Anonym (Trött)

Jag kör GI och det fungerar ju sakta men säkert. Men det känns ändå som om det tar sån tid! Och där jag nu bor så får vi ingen hjälp förrän jag har gått ner i vikt. Ja givetvis borde det ju vara en rejäl pepp att bli mamma och ha det som mål, men eftersom mensen spökar så hinner jag ju bli hoppfull när den inte kommer, bara för att kissa negativt på stickan och så kommer mensen någon dag efter det. Nu vill jag inte låta gnällig, men snart 2 år... jag tycker på något sätt att man i alla fall skulle kunna få möjligheten att undersöka så att det inte är något problem med mig eller min sambo, men vi möts av stängda dörrar överallt.

Svar på tråden Vikt som ställer till det