Botad från bakteriell vaginos? - exakt hur såg din beh. ut?
Hej.
Jag är rätt övertygad om att jag lidit av bakteriell vaginos många år, utan att varit medveten om det. Dessa illaluktande flytningar, speciellt vid samlag och mensens första två dagar, har jag haft så länge jag kan minnas.
Vi försöker bli gravida nu, men lyckas inte så bra. Går in på försök 8 nu i mars.
Nu ska jag i alla fall till gynekolog för att kolla upp om jag har BV.
Men - jag har extremt dålig erfarenhet av vårdcentraler, barnmorskor och så vidare. Ofta tycker jag att man blir ordinerad behandlingar som inte fungerar, och får gå vecka ut och vecka in innan man blir tagen på allvar. Ibland känns de som att de inte vet vad som är "rätt" utan chansar lite grann. Därför är jag rädd att gyn ska ge mig en undermålig behandling även om de konstaterar BV.
Så för att få lite bättre koll på hur BV borde behandlas: Så får ni som blivit botade jättegärna skriva ner hur era recept såg ut. Har förstått att olika preparat kan kombineras på olika sätt, och att vissa skriver ut 10 olika kombinationer medan andra bara får något enstaka preparat.
Det jag är intresserad av är vad som fungerade FÖR DIG - inte vad du "hört" ska fungera.
Toppen om ni orkar skriva - hoppas fler kan bli hjälpta också av tråden
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 11:33
Extrakramar till de som orkar svara på en tilläggsfråga
- Hur länge sedan blev du behandlad, och har du sluppit återkommande besvär därefter?