• tröttochförvirrad

Vill hitta en man för gravidhjälp och vänskap - hur?

Har funderat på att söka på dejtingsajter efter någon som kan tänka sig att bli pappa till mitt första barn utan att för den skulle nödvändigtvis inleda en fast relation.

Nu är jag inte främmande för den tanken heller om det skulle kännas bra, men jag känner att barn i mitt fall går före att ha ett perfekt förhållande med drömprinsen. Men att ha god kontakt med pappan under barnets uppväxt vore ändå att föredra, alternativet är att dra till Danmark för provrörsbefruktning men då finns ju ingen pappa alls sen.

Har aldrig använt dejtingsajter förut och känner lite skräck inför att börja och tänker på alla oseriösa svar och konstiga typer som finns etc. Dessutom kostar en del sidor pengar och har massa konstiga villkor och det känns verkligen som en djungel.

Nu undrar jag;

Ni med erfarenheter av dejtingsajter, har ni några tips och rekommendationer?

Finns det någon sida ni föredrar? Vilken?

Är det värt att välja en sida som tar betalt?

• Svar på tråden Vill hitta en man för gravidhjälp och vänskap - hur?
  • tröttochförvirrad
    lyckligmamma87 skrev 2013-03-05 09:41:11 följande:
    Har läst killar och tjejer som söker sånt alså killar sim vill hjälpa tjejer o tjejer som vill ha hjälp för o bli gravida inne på www.bodycontact.com/search/gravid
    åh tack, ska kolla upp det
  • tröttochförvirrad

puffar min egen tråd :)

• carlf
    tröttochförvirrad skrev 2013-03-14 18:09:19 följande:
    puffar min egen tråd :)
    Jag kommer inte in på din sida. går ej att skriva mail till dig
  • Alvia

Jag gick ugefär den vägen. mötte min dotters pappa på en detingsajt, efter ett tag bestämde vi oss för att skaffa barn tilsammans med heminsermination och det har gått jättebra än så länge, dottern ska fylla 5år snart.

Jag kan rekomendera att gå till den vägen. Men tycker att man måste vara med på vissa saker. som t.ex. ville jag inte att barnet skulle bli döpt så om det skulle vara dealbreaker för mig ifall killen krävde det... så snacka om sådan saker innan. =)

lycka till. 

ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư
  • Mjölk

Hej! Jag går i samma tankar. Jag har haft en otrolig längtan att skaffa barn i omgångar, just nu är den starkare än nånsin. Jag vill helst inte skaffa barn ensam, det är otroligt jobbigt har jag förstått. Jag har dock kommit fram till att jag inte måste skaffa barn med en person jag har ett kärleksförhållande med. Det kan "räcka" med en god vän som jättegärna vill bli pappa/mamma och som har gemensam vårdnad om barnet. En som man kan bo ihop med under barnets första år iaf eller att man bor mycket nära varandra.

Jag har skapat en profil på villhabarn.se där man kan hitta andra som är intresserade av liknande "upplägg" men än så länge har jag inte varit så aktiv där. 

Det skulle vara trevligt att få följas åt i vår längtan att skaffa barn! Hör av dej om du vill det i ett personligt meddelande.
    MVH/ H  

• SexyMann

TS jag kan ställa upp och göra barn med dig och thats it:)pmmig SexyMann

Svar på tråden Vill hitta en man för gravidhjälp och vänskap - hur?