• Anonym (Sviken?)

Pojkvän är kanske pappa till annans barn

Min pojkvän är kanske pappa till en annan kvinnas barn. Min pojkvän säger nej, kvinnan säger ja.. Isåfall har han varit otrogen och varit dum nog att inte använda skydd? Men blir även arg på kvinnan som behåller fast hon förstör för min pojkvän som absolut inte vill bli pappa.

Bara att vänta på faderskapstest och är han pappa antar jag att vårat förhållande är slut. Är så jobbigt att veta att vi kanske inte är tillsammans om ett tag fast vi har ett underbart förhållande just nu.

Någon som har varit i samma sits? Hur lång tid tar faderskapstest? Görs det så fort barnet är fött?

• Svar på tråden Pojkvän är kanske pappa till annans barn
  • Anonym

Ja, är han far till barnet, då har han ju dels varit otrogen, dels ljugit för dig...Ja, det görs när barnet fötts, man kan ta blod från navelsträngen eller svabba med tops i munnen. När ska barnet födas?

• Anonym

Om ert förhållande är slut eller inte, avgör ju du. Men visar det sig att han har varit otrogen, så förstår jag om du gör slut. Jag skulle kunnat göra slut bara för att killen varit idiot nog att inte använda skydd på rätt sätt... Finns något ställe där man kan testa faderskapet innan barnet är fött, men det innebär en viss risk för missfall, så det är ju inte säkert att mamman vill göra det. Annars kan man nog anmäla att man vill göra faderskapstest, tror att din kille kan lämna test redan innan barnet är fött och att de kan testa på barnet redan när det är nyfött. Om det anmäls i förväg. Sedan tar det väl några veckor att få svar.

• Anonym

När säger kvinnan att detta skulle hänt? Är det möjligt att han kan vara pappan?

Jag förstår att du inte vill vara ihop med honom om han varit otrogen, men du måste ju inte lämna. Jag hade nog ändå gjort det för det barnet kommer alltid vara en påminnelse och vad som hänt i så fall.

• Anonym (Sviken?)

Tror barnet ska föddas i mars någon gång, så det är inte så lång väntan kvar.. men tänker verkligen på det varje dag och kan inte planera inför framtiden för jag vet inte hur den kommer se ut om ungefär en månad. Vill lita på min pojkvän men det kommer jag tyvärr inte göra förrän jag får se svaret på faderskapstestet.

Vill inte att vårat förhållande ska ta slut, men har han varit otrogen kommer jag aldrig kunna lita på honom igen. Är inte heller säker på att jag skulle klara av att han har skaffat ett barn utanför vårat förhållande (vi har inga barn, men har pratat om det).

Får säga till han att ringa och fråga hur det är (vart ringer man?). Lämna test i förväg låter ju toppen, då går det lite fortare i alla fall. Jag hoppas bara att mamman är "snabb" av sig, så hon inte drar ut på det på något sätt.

• Anonym (Sviken?)
    Anonym skrev 2013-03-04 13:49:38 följande:
    När säger kvinnan att detta skulle hänt? Är det möjligt att han kan vara pappan?

Jag förstår att du inte vill vara ihop med honom om han varit otrogen, men du måste ju inte lämna. Jag hade nog ändå gjort det för det barnet kommer alltid vara en påminnelse och vad som hänt i så fall.

Hon säger att det hände i somras och jag antar att det är möjligt att han skulle kunna vara pappan. Vi bodde på olika håll under sommaren, så jag har tyvärr ingen aning om vad han hade för sig. :/

Har också tänkt på det som du säger, att barnet kommer att vara en påminnelse och det skulle jag inte orka med.
  • Anonym

Även om han inte är pappan måste det ju finnas en anledning till att hon tror sig veta att så är fallet, Jag hade nog undersökt den saken under tiden tills barnet föds.

• Anonym

Själva testet tar max 2 veckor att få svar på, antingen via tops i munnen eller blodprov på bb isf. Efter det får han ju skriva på att han är fadern. Det är familjerätten som sköter detta så be honom ringa till dom och få mer information.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-04 13:57:23 följande:
    Även om han inte är pappan måste det ju finnas en anledning till att hon tror sig veta att så är fallet, Jag hade nog undersökt den saken under tiden tills barnet föds.
    Jag tänkte på samma sak. Vad säger din kille, känner han tjejen?
  • Anonym (Sviken?)
    Anonym skrev 2013-03-04 13:57:23 följande:

Ja, precis. Antagligen har han varit otrogen för annars hade hon inte kunnat tro att han är pappa. Har även hört rykten om att hon har "legat runt" för att bli gravid. Tyvärr. Då kanske det inte är säkert att han är pappa (men antaligen fortfarande varit otrogen).

Vet inte hur jag ska undersöka saken, men ska försöka.

• Nellee
    Anonym (Sviken?) skrev 2013-03-04 14:02:28 följande:

Ja, precis. Antagligen har han varit otrogen för annars hade hon inte kunnat tro att han är pappa. Har även hört rykten om att hon har "legat runt" för att bli gravid. Tyvärr. Då kanske det inte är säkert att han är pappa (men antaligen fortfarande varit otrogen).

Vet inte hur jag ska undersöka saken, men ska försöka.

Känner de varandra? Och vet du om hon uppgett fler kandidater till faderskapet än din pojkvän?
    Don't you black or white me
Svar på tråden Pojkvän är kanske pappa till annans barn