Min mamma trackar mig för att jag fortfarande ammar!
Hej!
Jag ammar fortfarande min dotter som är lite över året,både på dagen och på natten. Både för näringens skull (hon har alltid varit väldigt liten) och för att min dotter vill.
Det går i perioder,ibland ammas det lite mindre och ibland ganska mycket. Hon äter såklart annan mat med.
Jag har aldrig haft problem med amningen och har aldrig fått kommentarer om det fast jag alltid har ammat offentligt och när helst min dotter velat.
Den enda som stör sig så på att jag ammar är min mamma! Hon började tjata redan när dottern var runt halvåret om att "nu är det väl ändå dags att sluta amma" och allt min dotter gör är "ett tecken på att hon vill sluta". Enligt mamma då. Får blickar och suckar när jag ammar när mamma är med.
Jag är vanligtvis verkligen inte konflikträdd eller har problem att käfta emot,inte ens mot mamma. Men det här är på något sätt känsligt. Jag bara kryper ihop och vill försvinna när hon börjar tjata!
Jag har försökt förklara för henne att jag kommer amma ett bra tag till och bett henne sluta kommentera det,men det hjälper inte.
Vad ska jag säga till henne för att få henne att fatta vinken?
Och är det verkligen så ovanligt att amma när ungen är över året?