• Emeraldy

Får din bebis sova ute i barnvagn?

Läser här på FL att folk aldrig skulle låta sin bebis sova utomhus i barnvagnen. Mina barn har alltid sovit dagsvilan i barnvagn, sommar som vinter. Vi har en babyvakt så vi kan höra barnet och vi tittar till barnet med jämna mellanrum. Men absolut ligger barnet oövervakat stundtals, eftersom vi inte står och stirrar ner i vagnen hela tiden. Det kan vi väl inte vara ensamma om?? Fast tror man alla inlägg här på FL så är vi väl det iofs...

• Svar på tråden Får din bebis sova ute i barnvagn?
  • lövet2

Jodå, mina barn har sovit i barnvagn ute. På sommaren har jag ställt vagnen i skuggan och själv suttit i hammocken för det mesta. Under resten av året har jag ställt vagnen utanför köksfönstret, och så har jag passat på att fixa i köket under tiden. Då har jag haft ögonen på vagnen hela tiden utan att behöva stå och stirra på den.

• Rani

Ja hon sover på balkongen varje dag. Har babywatcher och tittar till då och då.

• Höghus

Ja, liksom hos lövet, dvs under uppsikt.

• Höghus

Babyvakt skulle jag f.ö aldrig lita en sekund på.

• emmisss

Yes! Min tjej sov ute i sin vagn året runt på dagarna, hon sov som en stock! 

• Mabaja

Min äldsta har sovit i vagn nån enstaka gång då hon alltid vaknar när vagnen stannar...

Min yngsta sover jättebra i vagn!

Svar på tråden Får din bebis sova ute i barnvagn?