• Anonym (snurrig)

Ludmila-kuren

Hej!

Har snurrat ihop det rejält för oss. Väntade lite med att börja och det har gjort mig lite förbryllad. Någon som tar kuren mot bv och kan hjälpa mig/oss?
    Min kur (vet inte om alla har samma) består av Doxyferm i 10 dagar (2 tabl första dagen). Dessutom ska vi ta Flagyl-tabletter och Dalacin vaginalkräm i 7 dagar. Och det är nu det krångliga börjar; Sedan ska jag ta Canesten vaginalt mot svamp. Vet någon när jag börjar med det och hur länge det ska tas? Sedan ska jag som jag förstår det ta Ovesterin varannan kväll i 12 dagar. Sedan 2 ggr/vecka (hur länge??) och varannan kväll Lactal. Snälla någon därute som vet. Hjälp mig så det blir rätt!!

• Svar på tråden Ludmila-kuren
  • Anonym

hello!

jag har tagit samma kur, men var ett tag sen nu =/  
    men canesten tar man väl bara på 8e dagen som sedan ska verka i 3 dagar? har iaf för mig att de var så, men är inte säker på de tyvärr.. =/ hur många är de i förpackningen?
    men tror att de är så.
    Ring och fråga henne annars :)  så ni är helt säker =)

• Anonym (snurrig)
    Anonym skrev 2013-03-03 20:58:43 följande:
    hello!

jag har tagit samma kur, men var ett tag sen nu =/  
    men canesten tar man väl bara på 8e dagen som sedan ska verka i 3 dagar? har iaf för mig att de var så, men är inte säker på de tyvärr.. =/ hur många är de i förpackningen?
    men tror att de är så.
    Ring och fråga henne annars :)  så ni är helt säker =)
    Får ringa imorgon eller på tisdag (hoppas jag kommer fram) . Verkar inte få något svar mer än ditt här och jag vill veta säkert!
    En fråga till: blev du gravid (om det var därför du fick kuren)??
  • Anonym

försök ringa precis kl 8, eller en minut innan.. de brukar funka för mig =) men de är himla svårt och komma fram ibland =/

aa, de var därför jag fick den. gick igenom den i somras.. men har tyvärr inte blivit gravid ännu =/  men känner endå en himla skillnad.. men jag hoppas verkligen på att vi ska lyckas snart!
    Lyckas vi inte själv snart så blir det IVF igen. Och denna gång är ju chanserna ännu större eftersom jag blivit av med infektionen...

• Anonym

Vadå har ni svamp? Eller vad är det för kur? Berätta gärna mer för mig så också har svårt att bli gravid och är noll insatt på sånt här!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-05 13:35:14 följande:
    Vadå har ni svamp? Eller vad är det för kur? Berätta gärna mer för mig så också har svårt att bli gravid och är noll insatt på sånt här!
    Inte svamp , men en infektion som heter Bakteriell vaginos.. rätt vanligt hos många kvinnor. 
    Googla på de =)

Inte många som kollar upp sånt och de kan ha stor betydelse om man kan bli gravid eller inte. Så ett tips är att kolla upp de :) 
Svar på tråden Ludmila-kuren