• SpanskaFlugan

Vad anser du om plankning?

Jag var inne Stockholm i dag och åkte tunnelbana. När jag drog mitt Access kort (kort som fungerar som en biljett) i spärren och gick igenom kom det en tjej bakom mig och tryckte sig mot mig och gled igenom spärren på min biljett innan spärren stängdes. Jag blev skitlack och vände mig och skällde ut henne för att hon plankade på min biljett. Tyvärr fanns det ingen spärrvakt i närheten så hon bara mumla nåt och sprang i väg ner för rulltrappan. 

Att planka är att snylta på skattepengar tycker jag. Att dessutom försöka snicka sig in på andras biljetter är jävligt lågt.

Vad anser ni om plankare? Plankar ni själva?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad anser du om plankning?
  • Alexi

Jag blev skitarg på en kille som försökte göra så på mig för ett tag sen, jag lyckades backa och hindra honom från att komma igenom dock.

Skitdåligt att planka, snacka om att åka snålskjuts på alla andra.

• Lena

Jag ogillar det. Jag har inte lust att betala för myglare.

• IsDimma

Jag fattar inte att dom inte kan göra ett system där det inte går att göra som nu i Sthlm.

• Elin 885

jag har också råkat ut för det där ts, och jag gjorde som du skällde ut killen efter noter. jag visade t o m vem det var för spärrvakten men han gjorde ingenting.
    jag tycker det är förjävligt att planka och framför allt på någon annans biljett.
    jag tycker att man ska betala för sig precis som många andra saker i livet.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • madeleine82

De är lågt.. varför ska jag betala för att andra ska åka gratis?..
    men jag gillar inte SL alls så ja vad ska man säga...

• SpanskaFlugan

Jag tycker de borde ha öppen spärrlinje som i Oslo. Där aktiverar man sitt kort i en läsare, sen går man på tåget utan att gå igenom någon spärr. Men å andra sidan har de biljettkontroller väldigt ofta. 

• Emelie 1987

Plankning är aldrig särskilt uppskattat. Man ska göra rätt för sig och betala om man använder en kommunal tjänst.

En man, två barn, tre älsklingar
  • YTSHC

De flesta som röstar att det är förkastligt plankar säkert själva så fort ett bra tillfälle dyker upp, LOL.

Svar på tråden Vad anser du om plankning?