• Anonym (Lilla My)

... är jag feg nu?

Jag och min sambo har under många år inte lyckats få några barn, vi är friska men har kännt att vi inte vill dra igång en massa utan bestämde oss för att om det inte blev något av sig självt så var det okej även om vi båda har en stark längtan.

För två veckor sedan så började jag må väldigt illa, ungefär som åksjuka. Jag svimmade på jobbet och var hemma i några dagar. Det är inte något som har drabbat mig förut.

När jag närmade mig mens senast så uppförde den sig inte riktigt som vanligt, väldigt sparsamt med rött och sedan gick det över efter en dag till missfärgad flytning istället. Jag har läst att det skulle kunna vara ett normalt beteende i början utav en graviditet, men med tanke på att jag är 40 så skulle det ju lika gärna vara ett tidigt tecken på klimakteriet.

Nu har jag en svag omväxlande nypande och svag molande värk som kommer och går.

Till saken hör att ibland har jag trott att "nu kanske"  och så har jag gjort ett test och det brukar då komma tillbaka negativt så nu drar jag mig för att bli besviken igen.

Är detta hjärnspöken? Är jag bara fånig? Kan mina teorier ha någon grund?

• Svar på tråden ... är jag feg nu?
  • Anonym

Jag är också ofrivilligt barnlös sedan flera år, och jag känner igen den där känslan av att få för sig att man är gravid. Man hinner tänka så mycket innan mensen kommer eller testet visar negativt. Du kanske vill vara kvar i drömmarna ett tag till innan du krossar dem? Det är ju lite mysigt också, som när man köper en trisslott och fantiserar och att resa jorden runt... tills lotten är skrapad och man står där med nada.

Vad gäller dina symptom så håller jag med dig i ditt eget resonemang, det kan vara graviditet, det kan vara något annat.

• Anonym (Lilla My)

Trisslottsdrömmen är en klockren jämförelse, det är säkert lite utav den problematiken jag har just nu. Jag resonerar att jag får drömma lite till och se vad som händer, men samtidigt känns det långt att vänta och se om det blir lika nästa omgång eller inte.

• Anonym
    Anonym (Lilla My) skrev 2013-03-02 12:08:28 följande:
    Trisslottsdrömmen är en klockren jämförelse, det är säkert lite utav den problematiken jag har just nu. Jag resonerar att jag får drömma lite till och se vad som händer, men samtidigt känns det långt att vänta och se om det blir lika nästa omgång eller inte.
    Men du, om du är gravid så kommer det inte påverkas av att du tar ett test! När du är less på att undra så ta reda på fakta, ta ett test!
  • Anonym (Lilla My)

:)  Jag tolkar ditt inlägg som: Ja du är en fegis.   (Vilket du säkert har rätt i)

Svar på tråden ... är jag feg nu?