• Callina

Ni som gör hårförlängning ??

Kan ni beskriva hur det går till, vad det kostar, hur sköter ni håret och hur ofta måste man till frisören osv. Är så sugen men vet inte så mycket om det

• Svar på tråden Ni som gör hårförlängning ??
  • Callina

Misstänker att det är för mycket jobb och pengar men men... ångrar så att jag klippte mig kortare.

• Isbit

Jag kan bara säga att det är inte värt det & jag kan för mitt liv inte förstå hur alla orkar att ha det hela tiden.
    De där slingorna man sätter i håret lägger sig ju som korvar. Eftersom dom sitter ihop så.
    Så håret måste vara supernytvättat o borstat hela tiden annars lägger sig håret så, som korvar alltså
    Det är oxå sjukt obekvämt att inte kunna dra fingrarna genom håret .

• Princessan

Jag jobbar med extensions.

Det finns flera olika metoder men jag tycker keratinslingor är bäst. Man behöver byta ut el sätta om slingorna var tredje månad.

För att sköta håret så borstar man med en extensionsborste morgon och kväll.

Man bör inpacka håret ofta sant tillföra silkedroppar i håret gärna dagligen.

Man sover med håret i knut el fläta.

Det billigaste sättet att få en förlängning på är att köpa håret själv och sedan via ex blocket hitta en frisör som kan sätta i håret, många frisörer jobbar gärna lite extra.

Det var lite info, hoppas du vågar testa för extensions är kul :)

• bull bakerskan

Har haft exstensions..mitt satt i 4mån.hade aldrig problem med det.hade mycket inpackning och arganolja i..håret höll sig jättefint. Det är inte mer krångel. Det går visst att dra fingrarna genom håret.
    Tovar det sig så beror det på dåligt löshår och dåligt underhåll.

Jag färgade mitt löshår flera gånger utan problem. Visserligen la ja ut 2800 på håret och en kompis satte i det på mig.och hon är riktigt duktig!

• Isbit
    bull bakerskan skrev 2013-03-03 00:41:57 följande:
    Har haft exstensions..mitt satt i 4mån.hade aldrig problem med det.hade mycket inpackning och arganolja i..håret höll sig jättefint. Det är inte mer krångel. Det går visst att dra fingrarna genom håret.
    Tovar det sig så beror det på dåligt löshår och dåligt underhåll.

Jag färgade mitt löshår flera gånger utan problem. Visserligen la ja ut 2800 på håret och en kompis satte i det på mig.och hon är riktigt duktig!
    klart det inte går att dra fingrarna genom. det är ju pluppar där. eller satt ditt löshår fast i ett hårstrå?
  • bull bakerskan

Jo visst så sitter keratinet där men det går ju att dra fingrarna genom. Mitt hår blev aldrig tovat och det syntes inte ens att ja hade exstensions.det är ju inte krångligare än va man gör det till.

• bull bakerskan

Det är heller inte bra att tvätta håret för ofta.
    Men det bästa är ju att köpa ett hår med kvalité och inte nåt billigt hår.

• Isbit
    bull bakerskan skrev 2013-03-03 10:54:09 följande:
    Det är heller inte bra att tvätta håret för ofta.
    Men det bästa är ju att köpa ett hår med kvalité och inte nåt billigt hår.
    Ja det gjorde jag bägge ggr. Köpte & satte in på salong.

För mig var det iaf inte en hit. Jobbigt o krävande o håret hängde sig gärna i korvar
  • Isbit

Kolla här. Man ser tydligt slingor som hänger sig som korvar

Svar på tråden Ni som gör hårförlängning ??