• Oförglömlig

Nu ska jag ner i vikt!

Har skickat efter tabletter som ska hjälpa till att förbränna hela dygnet samt en tablett som ökar mättnads känslan.

ätit dessa nu igår och idag. va inte hungrig på hela dagen.

detta åt jag:
    Frukost: 1 smörgås med ost
    Lunch: 15 cm subway melt (bjuden av mamma) med fullkornsbröd
    Mellanmål: en näve nötter, både naturella och saltade. sedan slank där ner några choklad överdragna nötter med.
    Middag: 125 g lax och 1 medelstor potatis och gurka.
    Mellanmål: nötter
    Kvällen: en halv kopp grönt te med en skvätt mjölk.
    och en hel del vatten

Inget extremt godissug.

Idag har jag ätit:
    Frukost: Smörgås med ost
    Mellanmål: Smörgås med korv
    Lunch en sån där wrapp på Mc donallds ( jupp onyttigt) med lite pommes.
    och  en del vatten. 

snart dax för ett mellanmål blir nog en clementin (stavning?) idag! 

sedan ut och äta på resturang och bio haloumi burgare kanske eller sallad. å inget på bion möjligen morotsstavar och vatten.

Någon som testat tabletter som ökar mättnads känslan? 
    hur upplever ni det?

mina tabletter innehåller en del koffein och jag har varit lite yr, dåsig och illamående nu i början men nu börjar detta släppa. 

• Svar på tråden Nu ska jag ner i vikt!
  • Nyfniken83

Det va ju inte speciellt lite du åt... Så inte konstigt att du inte känt dig hungrig.

• Oförglömlig

Nu dessa två dagar har det dessvärre varit för mycket onyttigheter. Dock inte mycket mat men inte häller bra mat. Normalt brukar min dag se ut såhär: Frukost havregrynsgröt på 1/2 dl havregryn å lite frysta bär osockrade som kokas med vatten. Dryck vatten! Nu ska det istället bli måltidsersättare 184kcal per portion. Lunch brukar vara någon grönsallad med räkor/kyckling/tonfisk. Utan dressing å utan pasta. Eller rester från dagen innan. Middag: en potatis 125g lax grönsaker mest gurka då det är min favorit. Även annan mat förekommer tex köttfärssås med bönor, morot, tomater å kikärtor i. Å en mindre mängd fullkorns pasta. Min stora bov är min förlossningsdepression och låga ämnesomsättning som utreds. Tröst åt å gick upp massor. Nu är det dax för äldre vanor igen. Har små ätit massor som jag nu lyckats undvika. Små steg. Har varit hungrig haft sug trotts att jag ätit mycket mer än det som står i ts.

• Oförglömlig

Ni tycker det är mycket mat det jag ätit men i kcal är set ca 1500 kcal per dag. Så ca 3000 kcal på 2 dagar. Seriöst vad äter ni? 6000 kcal på 2 dagar?

• Oförglömlig

Ni sa att jag inte skulle gå ner i vikt ni som skrivit här. Vet inte om de beror på att bi trodde att maten i ts va för en dag när det i själva verket va för 2. Men har gått ner 2 kg sedan jag började. Å då är det inte så mycketbröd som i ts utan mer ägg frukost inget bröd alls.

Svar på tråden Nu ska jag ner i vikt!