nytt jobb - planerar barn
Jag har precis blivit erbjuden en ny tjänst som jag väldigt gärna vill ha, en tjänst som innebär ett steg närmare mitt drömjobb. ”Problemet” är att jag och min man planerar barn sedan en tid tillbaka. Vi har slarvat med skydd under flera år och planerat aktivt i snart ett år, utan resultat. Vi har en dotter sedan tidigare och jag vet att jag har extremt svårt att bli gravid - även om jag tillslut lyckades efter lång tids kämpande.
Det känns taskigt att börja en ny tjänst och samtidigt planera barn. Hade jag varit tio år yngre hade jag nog lagt barnplaneringarna på is och börjat försöka när jag jobbat in mig lite på nya företaget. Men nu är jag 40, plus att jag vet att jag har svårt att bli gravid. Det känns verkligen som man jobbar hårt mot klockan, jag är oerhört stressad och vill inte ens hoppa över en månad, tänk om det skulle vara just _den_ månaden som det tar sig!
Hur gör man, är man hemsk som aktivt planerar barn när man börjar ett nytt jobb? Ska jag berätta om mina planer så de har en chans att tacka nej? Eller är graviditet något som en arbetsgivare kallt får räkna med, även i början av en persons anställning?
Hur tänker ni?