• Evighetsmaskin

Lurade av Goldcar?

Vi och en granne blev lurade av Goldcar att ta en extra försäkring vi inte ville ha, men måste efter köande uppåt någon timma. Någon mer som drabbats och när?

• Svar på tråden Lurade av Goldcar?
  • Looloo97

Gissar att den extra försäkringen täckte skador som inte ingick i din bokning, glasskador ingår aldrig i hyrbilsförsäkring om du inte köper till den.
    Dessutom brukar du behöva lämna en deposition med kreditkort, om du inte kan göra det så måste du köpa till försäkringen eftersom den är en total självriskeliminering. Det står i hyresvillkoren, har du bokat via en förmedling och inte direkt genom GoldCar så hade du garanterat ingen total självriskeliminering eftersom du bara kan köpa den på plats såvida inte förmedlingen har ett avtal så att du köper den när du bokar och då står det ju på din voucher.

Goldcar är störst i Spanien och deras representanter på flygplatserna har inte direkt gått någon charmkurs, väldigt aggresiv försäljningstaktik. Men det är inga problem så länge man som hyrestagare har läst igenom sina hyresvillkor och vet vad man betalt för, kan man lämna depositionen på kreditkortet så är det bara att neka alla eventuella extra försäkringar.

• Evighetsmaskin

Alternativen är deposition eller avgift, som hos andra, vi hyrde direkt hos dem och det talar dom inte om. Jag lärde mig innan från dem att när man betalar med kort som vanligt blir det inget mer. Efter långt köande ocn en som säger but you must have, orkar inte folk bråka.

Att gå förbi kön kostar 48 i mars och 18 i juni.

Bäst är att ha mail med sig så kanske det går bra  men dom är kanske billiga även om dom luras ite.

• Evighetsmaskin

Är det alltid långa köer?

Jag såg samma i somras när vi inte hyrde.

Googlar man ser det inte muntert ut.

• Staffans

Varning varning varning för goldcar hyrde en bil genom rentalcars.com alla försäkringar ingick tillomed glas .parkeringsskador punktering mm när jag skulle hämta ut bilen krävde de mej på 100 euro extra för någon oöversättlig extra försäkring dvs över dubbelt betalt för den ursprungliga hyran jag vägrade då ville de istället ha 600 euro i deposition vilket jag godtog men de vägrade ändå att lämna ut bilen om jag inte betalade 100 euro + 50 euro i bensin som skulle dras direkt på kortet är inte detta bedrägeri vet jag inte vad det är möjligt bondfångeri

• Olllle99
    Staffans skrev 2014-02-09 19:16:39 följande:
    Varning varning varning för goldcar hyrde en bil genom rentalcars.com alla försäkringar ingick tillomed glas .parkeringsskador punktering mm när jag skulle hämta ut bilen krävde de mej på 100 euro extra för någon oöversättlig extra försäkring dvs över dubbelt betalt för den ursprungliga hyran jag vägrade då ville de istället ha 600 euro i deposition vilket jag godtog men de vägrade ändå att lämna ut bilen om jag inte betalade 100 euro + 50 euro i bensin som skulle dras direkt på kortet är inte detta bedrägeri vet jag inte vad det är möjligt bondfångeri

Jag jobbar med hyrbilar och Goldcar har väl inte det bästa ryktet men i det här fallet så är det rentalcars som gör fel. Rentalcar är en av många brookers som hyr ut bilar utan att äga några hyrbilar själv. De säljer sen försäkringar till sina kunder som de själva tar 100% av intäkten för. De informerar dock inte sina kunder om att de får betala självrisken till hyrbilfirman och sen kräva in de pengarna av rentalcars. Hyrbilfirman kan ju inte bjuda på självrisken eftersom de inte får någon intäkt för försäkringen. Väldigt många kunder blir irriterade och många köper sen även försäkringen av hyrbilfirman för att slippa eventuell självrisk. Det är dock ett ofog av brookerfirmorna och jag skulle rekommendera att boka direkt av hyrbilsfirmorna så får du korrekt information om vad som ingår i priset. Kolla priset hos brookern om du inte har tid att jämföra hyrbilsfirmorna så kan du boka bilen direkt hos hyrbilfirman sen.
  • Runes
    Olllle99 skrev 2014-05-09 21:39:10 följande:

Jag jobbar med hyrbilar och Goldcar har väl inte det bästa ryktet men i det här fallet så är det rentalcars som gör fel. Rentalcar är en av många brookers som hyr ut bilar utan att äga några hyrbilar själv. De säljer sen försäkringar till sina kunder som de själva tar 100% av intäkten för. De informerar dock inte sina kunder om att de får betala självrisken till hyrbilfirman och sen kräva in de pengarna av rentalcars. Hyrbilfirman kan ju inte bjuda på självrisken eftersom de inte får någon intäkt för försäkringen. Väldigt många kunder blir irriterade och många köper sen även försäkringen av hyrbilfirman för att slippa eventuell självrisk. Det är dock ett ofog av brookerfirmorna och jag skulle rekommendera att boka direkt av hyrbilsfirmorna så får du korrekt information om vad som ingår i priset. Kolla priset hos brookern om du inte har tid att jämföra hyrbilsfirmorna så kan du boka bilen direkt hos hyrbilfirman sen.
    Goldcar är bra bara man läser villkoren, betala extra eller deponera. Dom är dumma bara att man inte kan boka om befintlig bil någon timma hit eller dit. Dom har ingen cab eller lyx.
  • Cab
    Anders R skrev 2015-05-09 19:32:24 följande:

Alla som hyr bil via Goldcar blir superblåsta. Stor varning!!

Alla?

Nu har de ändrat så man kan byta bill lätt.
  • dieter

Goldcar är inte seriösa utan lurar kunder jag blev lurad på 165 euro
    jag fick köpa ett nytt däck 77:- euro det ingick inte i försäkringen enligt goldcar
    jag lämnade bilen mad ful tank och fik ändå avdrag när jag kom hem med 88:-euro de är kriminälla

• Cab
    dieter skrev 2015-06-23 18:16:51 följande:

Goldcar är inte seriösa utan lurar kunder jag blev lurad på 165 euro
    jag fick köpa ett nytt däck 77:- euro det ingick inte i försäkringen enligt goldcar
    jag lämnade bilen mad ful tank och fik ändå avdrag när jag kom hem med 88:-euro de är kriminälla

Märkligt, vi har hyrt många ggr där och dom sköter sig enligt sina regler man måste kunna, som att flyga med Ryan vi också var nöjda med trots allt. 
    Läs vad som står om däck i deras regler. Enda tjafset brukar vara om rätt kort man betalar med och om extra försäkring. Med debetkort behövs inget extra.

Vi har en annan dyrare också som vi trivs bättre med men Goldcar brukar ha de bilar vi vill ha. 
Svar på tråden Lurade av Goldcar?