Lurade av Goldcar?
Vi och en granne blev lurade av Goldcar att ta en extra försäkring vi inte ville ha, men måste efter köande uppåt någon timma. Någon mer som drabbats och när?
Vi och en granne blev lurade av Goldcar att ta en extra försäkring vi inte ville ha, men måste efter köande uppåt någon timma. Någon mer som drabbats och när?
Gissar att den extra försäkringen täckte skador som inte ingick i din bokning, glasskador ingår aldrig i hyrbilsförsäkring om du inte köper till den.
Dessutom brukar du behöva lämna en deposition med kreditkort, om du inte kan göra det så måste du köpa till försäkringen eftersom den är en total självriskeliminering. Det står i hyresvillkoren, har du bokat via en förmedling och inte direkt genom GoldCar så hade du garanterat ingen total självriskeliminering eftersom du bara kan köpa den på plats såvida inte förmedlingen har ett avtal så att du köper den när du bokar och då står det ju på din voucher.
Goldcar är störst i Spanien och deras representanter på flygplatserna har inte direkt gått någon charmkurs, väldigt aggresiv försäljningstaktik. Men det är inga problem så länge man som hyrestagare har läst igenom sina hyresvillkor och vet vad man betalt för, kan man lämna depositionen på kreditkortet så är det bara att neka alla eventuella extra försäkringar.
Alternativen är deposition eller avgift, som hos andra, vi hyrde direkt hos dem och det talar dom inte om. Jag lärde mig innan från dem att när man betalar med kort som vanligt blir det inget mer. Efter långt köande ocn en som säger but you must have, orkar inte folk bråka.
Att gå förbi kön kostar 48 i mars och 18 i juni.
Bäst är att ha mail med sig så kanske det går bra men dom är kanske billiga även om dom luras ite.
Är det alltid långa köer?
Jag såg samma i somras när vi inte hyrde.
Googlar man ser det inte muntert ut.
Varning varning varning för goldcar hyrde en bil genom rentalcars.com alla försäkringar ingick tillomed glas .parkeringsskador punktering mm när jag skulle hämta ut bilen krävde de mej på 100 euro extra för någon oöversättlig extra försäkring dvs över dubbelt betalt för den ursprungliga hyran jag vägrade då ville de istället ha 600 euro i deposition vilket jag godtog men de vägrade ändå att lämna ut bilen om jag inte betalade 100 euro + 50 euro i bensin som skulle dras direkt på kortet är inte detta bedrägeri vet jag inte vad det är möjligt bondfångeri
Alla som hyr bil via Goldcar blir superblåsta. Stor varning!!
Alla som hyr bil via Goldcar blir superblåsta. Stor varning!!
Goldcar är inte seriösa utan lurar kunder jag blev lurad på 165 euro
jag fick köpa ett nytt däck 77:- euro det ingick inte i försäkringen enligt goldcar
jag lämnade bilen mad ful tank och fik ändå avdrag när jag kom hem med 88:-euro de är kriminälla
Goldcar är inte seriösa utan lurar kunder jag blev lurad på 165 euro
jag fick köpa ett nytt däck 77:- euro det ingick inte i försäkringen enligt goldcar
jag lämnade bilen mad ful tank och fik ändå avdrag när jag kom hem med 88:-euro de är kriminälla