• paola

hur mkt ska man äta i % av varje sak?? snälla hjälp

är inne på en sida som ska räkna ut hur mkt kalorier jag ska äta varje dag för att gå ner i vikt...då måste jag dock välja själv vad o hur mkt av varje jag ska äta ex vis... 70% protein 10% kolhydrater 20% fett...

jag vet ju inte hur mkt kolhydrater o fett mm det e i varenda liten sak... jag äter inte dem "synliga" kolhydraterna potatis,ris,pasta,vitt bröd.... men jag äter ju morötter, bönor etc....

sen fettet???? hur tusan ska jag veta det i %????

låter 70% protein 10%konhydrater 20% fett bra???? om jag ställer in den på det så påstår den att jag ska äta 1304 kcal per dag för att gå ner 1kg i veckan......är inte 1304kcal mycket??????

• Svar på tråden hur mkt ska man äta i % av varje sak?? snälla hjälp
  • Nyfikna72

1300 kalorier låter som en tuff diet........varför måste du gå ner 1kg i veckan?

• paola
    Nyfikna72 skrev 2013-02-26 19:26:02 följande:
    1300 kalorier låter som en tuff diet........varför måste du gå ner 1kg i veckan?
    gör det?? man skulle ta bort 500 kcal för 0,5kg i veckan...1000kcal för 1kg i veckan.... jag har tränat stenhårt 4-5ggr i veckan sedan den1 januari o jag har inte gått ner ett enda gram.... kör kondition och styrketräning...vet att man inte ska väga utan mäta men jag känner inte i kläderna heller att det hänt nåt... o så har jag ätit nyttigt som tusan tycker jag...knappt några kolhydrater...fattar inte :( motivationen är så låg nu att jag snart kommer börja kräka upp det jag ätet.....fjantigt jag vet...men där är jag nu!!!
  • Solstråle0001

Vilken sida är du inne på? Tycker det låter som shapeup, fast där är det ju uträknat vad livsmedlen innehåller redan. För mig har det funkat utan att äta så mycket kolhydrater och fett som det står...

Om du tränar så mycket som du säger och äter 1304 kcal borde du gå ner. Kanske du skulle sätta 0,5 kg som mål att gå ner i stället och se om det händer något. Vad väger du och hur mycket ska du gå ner?

• Nyfikna72

Tror du tänker lite för kortsiktigt....... Skit i alla dieter och ät normalt men minska portionerna, skippa skit som godis och läsk och sen fortsätt motionera regelbundet. Fortsätt sen med den livsstilen och du går med all säkerhet ner i vikt, utvärdera allting kan du göra efter ett år typ. Ingen idé att tappa sugen efter några veckor alltså.....

• Enter Sandman

Vet du, jag tror jag har sett dig i flera trådar nu om kost och träning.
    Jag tror du skulle få ut så mycket mer av att sätta dig med en dietist och prata om det här, nån som kan hjälpa dig med exakt hur du ska äta och sakta guida dig till rätt kost, som är skräddarsydd just för dig.
    Så får du veta precis plus att du får stöd och tips, för dom har många ess i rockärmen dom där.
    Så det är mitt råd till dig, sök upp en dietist och få experthjälp på en gång istället. 

Lycka till.   

Svar på tråden hur mkt ska man äta i % av varje sak?? snälla hjälp