• minnah88

utredning

Hej!

Min sambo och jag har försökt bli gravida i 14 månader utan att lyckas, vi har nu börjat med en utredning och jag undrar hur det brukar gå till. Jag tog minipiller Cerazette i ett år sedan ville vi skaffa barn. Det jag fick problem med efter Cerazette var oregelbundna blödningar och nu har jag fått utskrivet Primolut Nor som jag ska ta morgon och kväll i 10 dagar.

Någon mer som tagit dom? Hur har det gått? Förhoppningen är att jag ska börja blöda mer regelbundet. Alla andra prov visade inte på några konstigheter...

Mvh
    Minnah

• Svar på tråden utredning
  • Langtaefterdig

Min mens satte inte igång efter p-ring och fick primolut. Dock sattes inte min ägglossning igång av sig själv. Så jag har fått äta pergotime.

• minnah88
    Langtaefterdig skrev 2013-03-02 00:10:06 följande:
    Min mens satte inte igång efter p-ring och fick primolut. Dock sattes inte min ägglossning igång av sig själv. Så jag har fått äta pergotime.

Hur har det gått för dig? Fick du Pergotime innan du gjorde en utredning?
  • Langtaefterdig
    minnah88 skrev 2013-03-16 16:08:54 följande:
    Hur har det gått för dig? Fick du Pergotime innan du gjorde en utredning?

Jag fick pergo och blev gravid på första kuren. Är nu i vecka 6. Hur har det gått för dig?
  • minnah88
    Langtaefterdig skrev 2013-03-17 10:25:58 följande:
    Jag fick pergo och blev gravid på första kuren. Är nu i vecka 6. Hur har det gått för dig?

Langtaefterdig skrev 2013-03-17 10:25:58 följande:

Grattis! Vad roligt! Jag fick en blödning efter primolut nor, på tisdag har jag tid hos doktorn. Vet inte om jag får pergokur eller om jag måste spola äggledarna innan?
  • Langtaefterdig

Vad bra att primoluten fungerade!! Jag behövde inte göra spolning innan eftersom att läkaren såg att jag inte hade äl alls. Sedan sa jag till läkaren vid det sista mötet att jag läst om pergo och det tror jag skjutsade på allt
    Önskar dig all lycka!!

Svar på tråden utredning